بازيافت تلفن همراه گازهاي گلخانه اي را کاهش مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا ” اثر گازهاي گلخانه اي مانند  از جمله دي اکسيد کربن، متان، اکسيد نيتروس و کلرو فلئورو کربنها يک پروسه بسيار پيچيده است که بوسيله آن دماي زمين هر روز گرمتر مي شود و طبق نظريات علمي، زمين در پوشش نور خورشيد قرار گرفته و بخشي از اين نور جذب کره زمين مي شود و بخشي ديگر با کمک جو زمين به فضا بازتاب مي شود.
 در صورتي که ميزان جذب نور خوشيد متناسب با ميزان بازتاب آن نباشد زمين گرمتر مي شود. بعضي از گازهاي موجود در جو زمين اشعه هاي ماوراي بنفش بازتاب شده به فضا را جذب مي کنند و باعث گرمتر شدن جو زمين مي شود.
اشاره کرد.
کاهش استفاده از منابع انرژي و ترکيبات کربن دار انرژي يکي از مواردي است که مورد توجه جوامع جهاني قرار گرفته است و مي تواند موجب کاهش توليد گازهاي گلخانه اي شود.
 سايت رسايکل نوشت که با وجود تکنولوژي هاي برتر در زندگي، همه افراد به دنبال جديدترين ها هستند، بهترين ها را مي خواهند و قصد دارند پيشرفته ترين ها را به دست آورند.
اين در حالي است که مي توانند با اقدام به بازيافت گوشي تلفن همراه فرصتي  براي دوباره استفاده کردن از گوشي هاي کهنه و قديمي را براي خود يا ديگران فراهم کنند.
بر اساس مطالعات اخير که توسط Department of Commerce انجام شده نشان مي دهد که کاربران به تغيير دادن گوشي و داشتن يک گوشي ساده در کوتاه مدت گرايش دارند.
کاربران به دانلود موسيقي و ويديو، پهناي باند موبايل، اتصالات برتر اينترنت و سرويس هاي اطلاعاتي غني ديگر علاقه مندند وهمچنين قابليت استفاده و کاربردي بودن دستگاه تلفن همراه براي مشتريان مهمتر است مثلا 80 درصد کاربران طي يک نظر سنجي گفتند که به صفحه نمايش بزرگ علاقه دارند.
مطالعات نشان داده که فناوري هاي نسل سوم تاثير مثبتي بر سودمندي اين دستگاه ها داشته زيرا به کاربران اجازه مي دهد درحالي که حرکت مي کنند اطلاعات پيچيده را تغيير داده و زمان و پول را از دست ندهند.
اين تجارت در فناوري جديد فرصت مناسبي را در جهت پررنگ تر شدن اهميت بازيافت گوشي هاي کهنه و قديمي، باتري ها و لوازم جانبي فراهم مي کند.
همانطور که 110 تن سنگ طلاي معدني بسيار سودمند است و مي توان از آن طلا استخراج کرد، گوشي هاي کهنه و قديمي نيز همانند سنگ طلا قابليت استخراج و بازيافت از گوشي تلفن همراه، باتري، لوازم جانبي را دارند که مي توان 90 درصد پلاستيک و آهن همچنين محصولاتي چون جواهرات و استيل مقاوم از آنها به دست آورد.
کنوانسيون بازل سوييس ( Basel Convention ) مبني بر مديريت کاهش زباله هاي تلفن همراه يکي از واکنش هاي جامعه جهاني براي بازيافت زباله موبايلي بوده است و براي اجراي اين پروژه دولت ها ملزم به جمع آوري گوشي هاي کهنه به منظور کمک به کشورهاي آفريقايي و ديگر کشورهاي منطقه و مديريت زباله هاي پرخطر و سمي شدند.
دبيرخانه Basel Convention قراردادي به منظور قانون اجباري جديد براي بي مصرف کردن دستگاه هاي فرسوده و از کار افتاده و پرداخت آنها به دستگاه هاي قابل بازيافت، به امضا رساند.
135/14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا