وزير ارتباطات: سرويس ” ام ام اس ” را ما ممنوع نكرده‌ايم

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، طبق ابلاغيه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بهار سال گذشته مقرر شد تا وزارت ارتباطات به منظور جلوگيري از تبادل داده‌ها و اطلاعات مغاير با قانون، شرع و اخلاق عمومي در سيستم MMS، دستورالعمل تهيه سخت‌افزار، نرم‌افزار، تجهيزات لازم و ساير ساز و كارهاي مقتضي براي صيانت از فضاي شبكه‌هاي اطلاع‌رساني را به شركت‌هاي طرف قرارداد اعلام كند تا پس از فراهم آوردن تمهيدات فوق و تاييد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سرويس MMS ايجاد و فعال شود.
mms سرويس پيام‌رساني چند رسانه‌اي يا MultiMedia Messaging Service است.
قرار بود آيين‌نامه‌اي ظرف سه ماه يعني تا شهريور سال گذشته براي ارائه اين سرويس تدوين و تاييد شود.ولي تاكنون با وجود اتمام تدوين اين آئين نامه هنوز اين آئين‌نامه ابلاغ نشده است.
اين در حالي است كه يكي از خدمات اصلي اپراتور دوم و سوم كه در راه است ارائه خدمات ارزش افزوده از جمله mms است.
در همين رابطه محمد سليماني وزير ارتباطات در گفت وگو با خبرنگار اقتصاي فارس در خصوص عدم ابلاغ آئين‌نامه ارائه سرويس MMS نيز تأكيد كرد: آئين‌نامه مذكور در سال گذشته با حضور تمامي مسئولان ذيربط به تصويب رسيده است و قطعاً بايد تاكنون ابلاغ مي‌شد.
وي با ذكر اين مطلب كه وزارت ارتباطات خواهان ابلاغ هرچه زودتر آئين‌نامه MMS است، تصريح كرد: وزارت ارتباطات ارائه اين سرويس را ممنوع نكرده و سودي نيز از اين بابت حاصل وزارت ارتباطات و دولت نمي‌شود. ضمن اينكه راه‌اندازي اين سرويس نوين به نفع وزارت ارتباطات است.
سليماني گفت: نگراني از بابت مسائل فرهنگي و امنيتي و ساير موارد در خصوص MMS وجود ندارد، زيرا راهكار و سازوكار پيش‌بيني شده براي ارائه اين سرويس بسيار با دقت و قدرتمند تدوين شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا