سوني اريکسون سهام “اسپايس موبايل”هند را خريداري مي کند

به گزارش  گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، سوني اريکسون در گزارش خود اعلام کرد: اسپايس يکي از نمايندگي ها شرکت BK Modi است که توليد گوشي تلفن هاي خود را تحت برند اسپايس به فروش مي رساند.
اين شرکت در حال حاضر 64درصد از سهم بخش توليد گوشي اين کارخانه را در اختيار دارد ودرصورت فروش اين بخش 164ميليون دلار عايد آن خواهد شد.
يک مقام آگاه در اين باره گفت:در حالي که مذاکرات در اين باره انجام شده است اما هنوز دو طرف به نتيجه قطعي در اين مورد دست نيافته اند واگر اين پروژه اجرايي شود سود قابل توجهي نصيب دو شرکت خواهد شد.
وي افزود:اسپايس ماهيانه 200هزار گوشي در هند مي فروشد که بخش اعظم اين تلفن همراه اين شرکت از نوع گوشي ها ي ارزان قيمت است.
سوني ايکسون با اعلام اين که ماهانه دو برابر اين تعداد گوشي در بازارهند به فروش مي رساند ، افزود : اگر بتواند سهمي از شرکت اسپايس را بدست آورد رتبه دوم بازار هند را بدست خواهد آورد.
اسپايس اعلام کرد که اولين نمونه ازگوشي هاي فناوري نسل سوم CDMA را توليد کرده است و قصد دارد تا پايان سال نيم ميليون از آنها را به فروش برساند.
سوني اريکسون شرکت سازنده تجهيزات الکترونيکي و تلفن همراه از ترکيب دو شرکت اريکسون سوئدي که در سال 1876پايه ريزي شد و شرکت ژاپني سوني سازنده تجهيزات الکترونيکي و تلفن همراه تشکيل شد.
 اين شرکت در فصل آخر سال 2007 ميلادي با کاهش 17 درصدي سود مواجه شده است.
هند با سه ميليون و 166هزارو 414 کيلومتر مربع مساحت و بيش از يک  ميليارد نفر جمعيت در جنوب آسيا واقع شده و پايتخت آن دهلي نو است.
تعداد کل کاربران تلفن همراه در هند 270ميليون و ضريب آن  بيش از19درصد است و 12اپراتور فعال دارد.
134/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا