مصوبه كاهش و افزايش تعرفه پيامك به ايرانسل ابلاغ شد
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، بر اساس مصوبه هيئت وزيران، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بايد اقدام لازم به منظور رعايت كلي مفاد مصوبه مربوط به نرخ پيامك فارسي و انگليسي توسط اپراتورهاي غير دولتي را به عمل آورد.
بر همين اساس مفاد اين مصوبه به اپراتور غير دولتي كشور ابلاغ شده است.
اجراي مصوبه مذكور منوط به ايجاد شرايط فني بوده و تعرفه هاي اعلام شده به عنوان تعرفه هاي پايه هستند و اپراتور ايرانسل مي تواند بر اساس مفاد پروانه خود تا سقف 20 درصد بالاتر از اين تعرفه ها پيشنهاد خود را به سازمان ارايه كند.
** تعرفه تاليا نيز تابع تعرفه همراه اول
سيداحمد علمايي مديركل دفتر كل مشاركتهاي غيردولتي شركت مخابرات ايران نيز با اشاره به نرخ تعرفه 5/1 برابري خدمات سيم كارتهاي تاليا نسبت به تعرفه سيمكارتهاي دائمي همراه اول، گفت: هر تعرفهاي كه در سيمكارتهاي دائمي شركت ارتباطات سيار اعمال شود بطور اتوماتيك تعرفه سرويسهاي تاليا تغيير ميكند.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا كاهش تعرفه پيامك فارسي و افزايش نوع لاتين آن در شبكه تاليا اعمال نشده است، گفت: اين موضوع را حتما بررسي خواهيم كرد و احتمالا اين تغيير تعرفه در شبكه تاليا هم انجام خواهد شد.
علمايي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به كسر اعتبار ، همزمان با استفاده از سرويس سيم كارتهاي اعتباري تاليا، چگونه ما به التفاوت به آنها برگردانده ميشود، گفت: هيچ مشكلي در اين رابطه وجود ندارد چرا كه پيامكهاي ارسالي مشتركان تاليا در شبكه مجود است و پس از بررسي آنها ميتوان اعتبار اضافهاي كه كسر شده است را به مشتركان برگرداند.
** تعرفه پيامك فارسي تاليا نيز كاهش مييابد
مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران نيز با اشاره به قوانين رگولاتوري، در خصوص تعرفه پيامكهاي تاليا گفت: بر اساس قوانين هر زمان تعرفه خدمات شركت ارتباطات سيار تغيير كند، تعرفه خدمات تاليا نيز به صورت خودكار تغيير ميكند.
داوود زارعيان افزود: تعرفه پيامك هاي فارسي تاليا از 20 اسفند سال گذشته كاهش و تعرفه پيامكهاي لاتين آن نيز از ابتداي تير ماه بر اساس قوانين تعرفهاي رگولاتوري افزايش مييابد.
وي افزود: چنانچه اين تعرفه در شبكه تاليا اعمال نشده باشد ما به التفاوت به مشتركان طبق ابلاغيه دولت برگردانده ميشود.
** تعرفه پيامك ايرانسل با دستور رگولاتوري كاهش مييابد
عينيپور معاون فني شركت ايرانسل با تاييد اين موضوع كه هنوز تعرفه پيامكهاي فارسي و لاتين ايرانسل كاهش يا افزايشي نداشته است، گفت: اجراي اين مصوبه منوط به ابلاغ رگولاتوري به ايرانسل است و اگر اين موضوع به ايرانسل ابلاغ شود، به آن عمل خواهيم كرد.
مدير روابط عمومي شركت ايرانسل نيز در خصوص ابلاغيه دولت مبني بر كاهش پيامك لاتين و افزايش پيامك فارسي ، گفت: در حال حاضر هيچ برنامهاي براي افزايش تعرفه پيامك نداريم.
آرش كريم بيگي افزود: دوره جديد طرحهاي تشويقي ايرانسل از هشتم تير ماه اعلام ميشود كه شامل تخفيفات مختلف چون ارسال پيامك نيز در آن گنجانده شده است.
وي خاطر نشان كرد: شركت ايرانسل تابع رگولاتوري است و هر زمان سازمان تنظيم مقررات بخش نامهاي را به ايرانسل ابلاغ كند، ايرانسل با توجه به شرايط پروانه، خود را ملزم به اجراي آن ميداند.
مدير روابط عمومي ايرانسل گفت: هم اكنون در حال مكاتبه با رگولاتوري هستيم.
وي خاطر نشان كرد: از آنجا كه تعرفه پيامكهاي ايرانسل از يك ريال تا 16 تومان در گذشته محاسبه شده ، اين موضوع صورت مساله را عوض ميكند چرا كه تعرفههاي پيامك ايرانسل با تمامي اپراتورها متفاوت بوده و تعرفه پيامكها بر اساس زمان ارسال و مقصد دريافت بين يك ريال تا 16 تومان محاسبه شده است.