با ابلاغ مصوبه‌ي كاهش و افزايش تعرفه‌ي پيامك،اپراتورهاي تلفن همراه كشور به اجراي اين مصوبه ملزم شدند

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اپراتور دوم تلفن همراه (ايرانسل) مي‌تواند براساس اين مصوبه تعرفه‌ي پيامك ‌16 توماني خود را افزايش دهند كه اين افزايش طبق مفاد پروانه مي‌تواند تا ‌20 درصد بيش‌تر از تعرفه‌ي اپراتور اول يعني ‌222 ريال باشد و تاليا نيز كه به عنوان پيمانكار اپراتور اول محسوب مي‌شود مانند اپراتور اول تلفن همراه عمل مي‌كند و موظف به اجراي اين مصوبه شده است.
اين لازم الاجرا بودن در حالي است كه مدير روابط عمومي ايرانسل تاكيد كرده است در حال حاضر برنامه‌اي براي افزايش تعرفه‌ي پيامك‌ نداريم.
آرش كريم بيگي در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت: برنامه‌ي ايرانسل همواره در جهت كاهش هزينه‌ي ارتباطي در سبد خانوار است، بر اساس طرح تعرفه‌ي انتخابي، ساعت و مقصد ارسال تعرفه‌ي ارسال هر پيامک عددي بين يك ريال تا حداکثر ‌160 ريال خواهد بود و در واقع مي‌توان گفت كه مدل تعرفه‌گذاري ما را با بقيه اپراتورها موجود متمايز ساخته است.
مدير روابط عمومي ايرانسل با بيان اين كه ايرانسل در چارچوب پروانه و مصوبات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از خط و زبان فارسي حمايت مي‌كند و از هرگونه دستورالعملي مبني بر اين موضوع که از سوي سازمان تنظيم مقررات ابلاغ شود، پيروي خواهد کرد، گفت: ما در حال حاضر تفكيكي بين پيامك‌هاي فارسي و لاتين نداريم و همه پيامك‌ها با يك تعرفه محاسبه مي‌شوند اما با توجه به مصوبه هيات وزيران مبني بر كاهش تعرفه پيامك فارسي مشغول مكاتبه با رگولاتوري هستيم تا در اين زمينه به تفاهم برسيم
اما سيداحمد علمايي – مدير كل بخش مشاركت‌هاي غير دولتي شركت مخابرات ايران – در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با تاكيد بر اين كه ابلاغيه‌ي صورت گرفته مبني بر كاهش تعرفه‌ي پيامك فارسي و افزايش پيامك لاتين براي همه اپراتورها لازم الاجرا است اظهار كرد: هر موضوع و يا مطلبي كه از سمت رگولاتوري يا همان سازمان تنظيم ابلاغ شود براي همه اپراتورها لازم الاجرا خواهد بود.
وي با بيان اين كه تاليا به عنوان پيمانكار اپراتور اول بوده و در واقع مخابرات كارفرماي تاليا محسوب مي‌شود گفت: مصوبه‌ي هيات دولت مبني بر كاهش تعرفه‌ي پيامك فارسي و افزايش تعرفه‌ي پيامك لاتين براي ما نيز لازم الاجرا است و ما نيز در جهت افزايش يا كاهش تعرفه‌ها به آن مصوبه عمل خواهيم كرد.
اين اظهارات در حالي است كه لطف‌الله سبوحي – معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي – در اين رابطه به خبرنگار ايسنا گفت: مصوبه‌ي افزايش و كاهش تعرفه‌ي پيامك‌ها به ايرانسل به عنوان اپراتور دوم ابلاغ شده و آن‌ها بايد نظرات و پيشنهادات خود را در اين رابطه به ما ارايه دهند.
وي خاطر نشان كرد: ما منتظر دريافت پيشنهادات ايرانسل در اين رابطه به سازمان هستيم ولي آن‌ها هنوز در اين رابطه چيزي به ما اعلام نكردند.
او تاكيد كرد: تاليا به عنوان پيمانكار مخابرات محسوب مي‌شود بنابراين ابلاغ اين مصوبه به اپراتور اول تلفن همراه به معني لازم الاجرا بودن اين مصوبه از طرف تاليا نيز محسوب مي‌شود.
همچنين به گفته‌ي داود زارعيان – مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران – مابه‌التفاوت تعرفه‌ي پيامك فارسي كه قرار بود از ‌‌20 اسفندماه گذشته با كاهش قيمت و حدود ‌‌89 ريال محاسبه شود و اين امر تا كنون به دلايل فني امكانپذير نشده بود، در صورت‌حساب‌هاي اين دوره‌ي مشتركان تلفن همراه اعتباري و دايمي يعني از تاريخ ‌‌1/3/87 تا ‌1/5/87 محاسبه مي‌شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا