برنامه ريزي ها براي توليد گوشي تلفن همراه در کشور غير منطقي است

دکتر بيژن صفوي کارشناس مسائل اقتصادي موسسه مطالعات و پژوهش هاي وزارت بازرگاني در گفت و گو با موبنا گفت : علت اين که ساخت گوشي تلفن همراه در کشور با شکست زود هنگام مواجه شده است نداشتن تکنولوژي ساخت گوشي در ايران است .
وي اظهار داشت : هيچ گونه استاندارد ي براي تو ليد گوشي تلفن همراه در کشور لحاظ نشده و برخي از مدل هاي توليد شده کپي از گوشي هاي وارداتي به کشور است .
وي به گسترش ارتباطات در ايران اشاره کرد و گفت: تلفن همراه به يکي از کالا هاي ضروري براي خانوار هاي ايراني تبديل شده است و اين در حالي است که تعادل بين عرضه و تقاضا اين کالا وجود ندارد .
کارشناس مسائل اقتصادي موسسه مطالعات و پژوهش هاي وزارت بازرگاني خاطرنشان کرد : مسئولان بايد فکر توليد داخلي گوشي تلفن همراه در کشور از ذهن هاي خود پاک کنند و هزينه هايي که براي اين بخش در نظر گرفته اند را در بخش هاي ديگر اين صنعت صرف کنند.
وي در خصوص تعرفه واردات گوشي تلفن همراه گفت : اولويت هاي وزارت بازرگاني هر کشور تقويت توليد ، سياست هاي ارزي و صادرات است ، اما متاسفانه در ايران افزايش تعرفه ها در اولويت هاي اول و دستور کار قرار دارد.
صفوي گفت: در کشور هاي در حال توسعه تعرفه هاي وارداتي کالا ها در حال حذف شدن است و ايران نيز با توجه به حرکت به سوي سازمان تجارت جهاني بايد اول تعرفه ها را منطقي و بعد آن ها را از سيستم اقتصاد کشور حذف کند .
b/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا