نگاهي به بازار روبه رشد اندونزي

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “مارکت واچ” در بررسي بازارهاي تلفن همراه در آسيا ، اندونزي به عنوان يک بازار با پتانسيل بالا براي رشد شناخته شد.
اندونزي در تشکيل زير ساخت هاي ارتباط از راه دور خود با يک سري مشکلات اجتماعي، سياسي و اقتصادي دست و پنجه نرم مي کند و با وجود اين در سال هاي اخير از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.
دولت اندونزي بتدريج صنعت مخابرات خود را رو به جلو پيش برده و تعداد کاربران و مشترکين اين کشور روز به روز در حال افزايش است.
در حال حاضر بازار تلفن همراه اندونزي سالانه از 50 درصد رشد برخوردار است و در اوايل سال 2008 ميلادي تعداد کاربران اندونزي از مرز 90 ميليون نفر گذشت اين درحالي است که شمار مشترکين موبايل  6 سال پيش  تنها 12 ميليون نفر بوده است.
 ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور به 40 درصد رسيده است و  تحليلگران بر اين باورند که بازار اين کشور کماکان قابليت رشد دارد.
انتظار مي رود که تعداد کاربران اندونزي تا پايان سال 2008 ميلادي به 120 ميليون نفر برسد.
 در حال حاضر 5 اپراتور اين کشور به منظور ارايه سرويس هاي نسل سومي با يکديگر رقابت مي کنند و
اپراتور  Telkomsel 80 درصد از کاربران گوشي هاي نسل سومي را به خود اختصاص داده است.
آمار رسمي نشان مي دهد که شمار کاربران تلفن هاي همراه نسل سوم اين کشور مسلمان آسيايي تا پايان سال 2007ميلادي  5 ميليون نفر بوده است.
اندونزي با مساحتي حدود يک ميليون و 922هزار و570 کيلومتر مربع و 222ميليون و 611هزار نفرجمعيت در جنوب آسيا واقع شده و پايتخت آن جاکارتا است.
112 /  14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا