دو خبر از RBIهند و آيفون

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سلولارنيوز”، RBIدر بيانيه اعلام کرد در اينده اي نه چندان دور مشتريان مي توانند تراکنش هاي مالي خود را با استفاده از تلفن همراه انجام دهند.
The Reserve Bank of Indiaدر اوريل 1935 در هند تايس شد ، دفتر مرکزي اين شرکت در کلکته بود اما در سال 1937به بمبئي منتقل شد و مالک اصلي اين بانک به طور کامل دولت هندوستان است.
در ماه مي 62/8 ميليون کاربر جديد به تعداد کاربران هند افزوده شد و در حال حاضر تعداد کل کاربران هند با 12 اپراتور فعال  9/277 ميليون نفر است.
اين آمار نشان مي دهد که چين و هند از نظر افزايش ماهانه تعداد کاربران رقابت شانه به شانه اي با يکديگر دارند.
هند از نظر تعداد کاربران پس از چين در بازار آسيا مقام دوم را دارد و سيستم مخابراتي اين کشور رچنبره شبکه gsm مي باشد به طوريکه سهم اين شبکه با 198.58ميليون کاربر تا پايان مارس 2008 حدود 75.1درصد بوده است. فروش تلفن همراه هند در سال 2007 ميلادي نسبت به سال 2006 ميلادي  حدود دوبرابر شده است و از 45ميليون به 90ميليون دستگاه رسيد.
همچنين در خبر هاي آمده است که کاربران آيفون مي توانند نرم افزار هاي گوشي خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، با توجه به اين که تهيه چند کپي از نرم افزارهاي مختلف براي اعضاي مختلف يک خانواده بسيار هزينه بردار است، شرکت نرم افزاري  Melvin با ارايه يک سرويس جديد امکان به اشتراک گذاشتن نرم افزار هاي آيفون خصوصا نرم افزارهاي بازي را به کاربران اين گوشي مي دهد.
با استفاده از اين سرويس جديد کاربران مي توانند هر بازي را با 5 کاربر آيفون به اشتراک بگذارند.
براي مثال بازي  “توپ ميمون” که با استقبال زياد کاربران آيفون روبرو شده ، مي توان با کاربران ديگر به اشتراک گذاشت.
ارايه اين سرويس ممکن است با اعتراض مسوولان شرکت اپل مواجه شود.
134/112/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا