چاينا يونيکام 43.17ميليون کاربر خود را به چاينا تلکام واگذار کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،چاينا يونيکام اعلام کرد با واگذاري اين تعداد کاربر که مشترکان شبکه CDMAآن هستند تعداد کاربرانش به 127ميليون  و600هزار نفر رسيده است.
به گفته يک مقام آگاه ،اپراتر مذکور دليل اين واگذاري را تمرکز بيشتر روي گسترش شبکه GSM تلفن همراه خود اعلام کرد.
چاينا تلکام نيز در اين باره گفت: در نظر دارد در سه سال آينده تعداد کاربران  شبکه CDMA  را  به 100ميليون برساند.
در ادامه اين گزارش آمده است : چين در نظر دارد صنعت تلفن همراه اين کشور را به منظور گسترش فناوري نسل سوم بازسازي کند به اين منظور يونيکام  با ادغام با چاينا نت کام، اپراتور خطوط ثابت که بخش اعظم جنوب چين را تحت پوشش خود دارد، شرکتي را به ارزش 30ميلياردو 200ميليون پوند تاسيس کند.
اين امر نشان مي دهد که از سه اپراتور موجود در چين دو اپراتور در زمينه خطوط ثابت ارتباطي نيز فعاليت مي کنند و تنها چاينا تلکام است که با 380ميليون کاربر به ارايه سرويس هاي خطوط تلفن همراه در اين کشور مي پردازد.
دولت چين متعهد شد تا قبل از به پايان رسيدن عمليات بازسازي، تکليف مجوز فناوري نسل سوم را در اين کشور مشخص کند و انحصاري بودن فناوري TD-SCDMA دليل تاخير در ارايه مجوز فناوري نسل سوم  در اين کشور اعلام شد.
با وجود مشکلات موجود ، دولت تاکنون توانسته 10شهر چين را تحت پوشش فناوري هاي نسل سوم درآورد و اين فناوري  تا زمان برگزاري مسابقات المپيک پکن در اين کشور گسترش مي يابد.
مسابقات المپيک 2008 پکن از هشتم اگوست تا 24 اگوست (19مرداد تا سه شهريور) برگزار مي شود.
134/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا