خطرات ناشي از تشعشعات دکل هاي BTS به صفر مي رسد

به گزارش خبرنگار موبنا دکتر محمد سليماني با بيان اينکه چنانچه در نصب دکل هاي BTS حد آستانه رعايت شود، هيچ گونه نگراني از تشعشعات اين آنتن ها وجود نخواهد داشت،يادآور شد: در تمام دنيا انواع و اقسام سيستم هاي مخابراتي در فضاي آزاد نصب مي شوند و تاکنون سلامت افراد را به مخاطره نيانداخته اند.
وي با تاکيد بر اينکه چگونگي استفاده بهينه از شبکه ارتباطات سيار بايد فرهنگ سازي شود، اظهار داشت:اتحاديه ITU بررسي ها و مطالعات متعددي از آثار ناشي از تشعشعات تلفن همراه انجام داده که طبق اين بررسي ها مشخص شده که خطر تشعشعات شبکه مخابرات سيار صدبرابر کمتر از ديگر سيستم هاي مخابراتي است.
دکتر سليماني که در برنامه تلويزيوني “درست مصرف کنيم” سخن مي گفت؛ در خصوص استفاده از تلفن ماهواره اي به جاي تلفن همراه زميني، نيز گفت: مکالمه با تلفن همراه ماهواره اي دقيقه اي هزار تومان است در حاليکه مکالمه با موبايل دقيقه اي 44 تومان است و از لحاظ اقتصادي استفاده از سيستم هاي ماهواره اي به صرفه نيست.
وزير ارتباطات با اشاره به اندازه گوشي هاي ماهواره اي که بسيار بزرگتر از گوشي هاي موبايل فعلي بوده و حمل و نقل آن مشکل است ، يادآور شد:تاخير در دريافت صدا نيز از ديگر معايب استفاده از اين نوع تلفن است.
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا