كليات اپراتور سوم تلفن همراه هفته‌ آينده به مجري تحويل مي‌شود

 به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، كمال محامدپور در همايش كنسرسيوم صنعت مخابرات با بيان اين كه بزودي فراخوان اپراتور سوم تلفن همراه اعلام مي‌شود، افزود: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، اميدواريم سازمان تنظيم مقررات و راتباطات راديويي نيز كارهاي نهايي را انجام داده و آن را به مجري تحويل دهد.
وي به ضرورت‌هاي ماندگاري در بازار رقابت اقتصادي اشاره و تاكيد كرد: كنسرسيوم مخابرات استراتژي جامعي را بايد داشته باشد و در اين زمينه بايد تكنولوژي جديدي را مدنظر قرار دهد.
محامدپور افزود: در اين استراتژي يك نگاه بر سودآوري مجموعه استوار بوده و نقطه مقابل آن ارائه ارزان سرويس و نكته مهم‌تر اين است كه براي سرمايه‌گذاري و ادامه حيات بايد منابع لازم تهيه شود.
معاون وزير ارتباطات اظهارداشت: طبق آخرين مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات زمان فعال شدن اپراتور سوم تلفن همراه، 9 ماه است و بعد از آن 2 سال ارايه سرويس‌ها براي اين اپراتور انحصاري خواهد بود و پيش‌بيني اين است كه حدود 18 درصد سهم بازار را داشته باشد.
* آينده سند ارتباطات نيازمند تحقيق و توسعه مشترك است
صابر فيضي مدير عامل شركت مخابرات ايران در همايش كنسرسيوم صنعت مخابرات كشور اظهار داشت: آينده سند ارتباطات نيازمند تحقيق و توسعه مشترك است و در صورت فعال ساختن تحقيق و توسعه و همگام كردن آن با روند جهاني، صفر شروع كردن هر فعاليتي بي معني مي‌‌شود.
وي ادامه داد: اگر بتوانيم در كنسرسيوم صنعت مخابرات ايده‌ها را استخراج كنيم و كنسرسيوم بتواند بحث اقتصادي را از اين طريق تقويت كند، بسيار موفق خواهيم بود.
فيضي تاكيد كرد: خروج اين كنسرسيوم از بخشي نگري علاوه بر مباحث علمي در بحث‌هاي تجاري نيز مي‌توان موفق باشد.
مدير عامل شركت مخابرات ايران گفت: چنانچه نيمي از سرمايه‌ ايرانيان مقيم خارج به داخل كشور وارد شود، به ميزاني كه بيكاري در كشور وجود دارد فرصت شغلي ايجاد مي‌شود.
وي گفت: بايد تلاش كرد در كنسرسيوم مانند ساير صناف يك اتحاد كلي ايجاد كنيم و به سمت كارهاي تكراري حركت نكنيم. در حال حاضر اين كنسرسيوم مي‌تواند با توجه به جايگاه‌هايي كه ايجاد شده و شرايط به وجود آمده از جمله سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 از اين موقعيت استفاده كند.
فيضي به وجود قانون و امكانات كافي در كشور اشاره و عنوان كرد: در اجراي درست ايده‌ها مشكل داريم و علت اين است كه نتوانستيم واقعيت‌ها را به جامعه منتقل كنيم.
وي با اشاره به بحث خصوصي‌سازي مخابرات گفت: حدود 3 سال است كه درگير اين بحث هستيم و طولاني شدن اين امر ناشي از دخالت كردن و يا نكردن افرادي است كه به درستي وارد اين قضيه نشده‌اند.
فيضي تاكيد كرد: تصور متضرر شدن بخش خصوصي از خصوصي شدن مخابرات يك اشتباه است و دليل آن نشناختن ارتباطات در كشور است.
* اپراتور سوم بايد از تمام فكرهاي فني و بازارسازي ‌استفاده كند
رييس هيات عامل كنسرسيوم‌ صنعت مخابرات كشور گفت: طبق پيش‌بيني‌ها‌ برآورد مي‌شود كه نسل دوم و سوم تلفن همراه تا هشت سال ديگر در يك سطح قرار گيرند.
كامران مجدمنش گفت: جلسات مختلفي را در رابطه با مزايده‌ اپراتور سوم تلفن همراه و شركت در آن به طور مرتب برگزار كرده‌ايم.
وي ارتقاي ارزش بازار را از ديگر دلايل تشكيل كنسرسيوم برشمرد و گفت: اين پروژه ارزش بالايي دارد و خارجي‌ها بايد بدانند .
وي گفت: لحظه‌اي كه اپراتور سوم تلفن همراه فعال مي‌شود تا نقطه‌اي كه ديگر شخصي به سراغ نسل دوم نمي‌رود، هشت ميليون مشترك باقي مي‌مانند، بنابراين اگر اپراتور سوم نتواند عرصه را براي اپراتورهاي بعدي تنگ كند در هر دو ميدان وضعيت نامناسبي دارد و بايد از تمام فكرهاي فني،‌ اقتصادي و بازارسازي ‌استفاده شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا