گزارش از اوضاع موتورولا در فصل دوم 2008

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از آسوشيتدپرس، اين سود غير منتظره براي موتورولا در نتيجه افزايش فروش سراسري گوشي تلفن همراه در فصل اول که بر اثر کاهش هزينه ها ناشي مي شود، به دست آمده است.
بر اساس اين گزارش شرکت موتورولا بيش از 10 هزار کارگر خود را در سال گذشته اخراج کرد.
يکي از شعبه هاي موتورولا که در ايلنويز قرار دارد حدود 4 ميليون دلار در سه ماهه منتهي به 30 ژوئن درآمد داشته که با توجه به بررسي هاي انجام شده اين مبلغ کمتر از يک سنت براي هر سهم است.
اين درآمد باعث شده ارزش هر سهم اين شرکت 2 سنت افزايش يابد اين در حالي است که تحليلگران انتظار داشتند ارزش هر سهم 3 سنت کاهش پيدا کند.
در همان فصل سال گذشته موتورولا 28 ميليون دلار از دست داد که بر اين اساس براي هر سهم 2 سنت کاهش داشت.
بر اساس اين گزارش شرکت موتورولا با افت فروش 4/7 درصدي 1/8 ميليارد دلار در آمد داشت که باتوجه به پيش بيني تحليلگران که انتظار داشتند موتورولا 7/7 ميليارد دلار گوشي بفروشد باز هم از ميزان پيش بيني شده تجاوز کرد.
اين شرکت با اعلام اينکه ميزان سهمش از بازار جهاني تلفن همراه را حفظ کرده مي گويد 1/28 ميليون دستگاه تلفن همراه به فروش رسانده که حدود يک ميليون و 100 هزار گوشي نسبت به فصل اول بيشتر فروش داشته است.
بر اساس تحقيقات IDC سهم موتورولا در بازار تلفن همراه جهان از 4/9 درصد در فصل اول به 2/9 درصد در فصل دوم رسيده اما با فاصله کمي از ال جي با دارا بودن 1/9 درصد سهم بازار جهاني توانسته جايگاه سوم بازار تلفن همراه را به خود اختصاص دهد.
نوکيا، بزرگ ترين توليد کننده تلفن همراه جهان در سکوي نخست و شرکت کره اي سامسونگ رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
گرگ بروان، مدير اجرايي موتورولا پيش بيني مي کند که فروش گوشي تلفن همراه توسط اين شرکت در اين فصل با کاهش اندکي روبه رو شود و سپس در فصل چهارم ميزان فروشش افزايش پيدا کند.
اين شرکت در صدد است در مقايسه با 40مدل گوشي که سال گذشته وارد بازار کرد، تعداد 50 نمونه جديد را امسال وارد بازار کند.
که به اين ترتيب اين اقدام موتورولا در پي تقويت بخش بازار گوشي هاي هوشمندش صورت مي گيرد که در طول سال گذشته به شدت با رشد همراه بوده و گوشي هاي بيشتري که داراي صفحه کليد کامل الفبايي يا صفحه نمايش لمسي بوده اند.
موتورولا در چند سال اخير توانست با ارايه گوشي هاي مدل Razr سهم خوبي از بازار را به دست آورد و موقعيت خود را ارتقا دهد اما به دليل تاکيد بيش از حد بر توليد نمونه هاي مشابه با شکست مواجه شد.
پائول ليسکا، مدير مالي موتورولا مي گويد: در فصل دوم امسال موتورولا بيشترين ميزان فروش را در گوشي هاي ساده و ارزان قيمت سري W خود داشت که به اين ترتيب ميانگين قيمت فروش دستگاه هاي تلفن همراهش کاهش ناچيزي داشته است.
بر اساس اين گزارش گوشي هاي مدل Razr هنوز هم از فروش خوبي برخوردار است با توجه به قيمت بالايي که Razr 2 داشته فروش آن از نسبت سه به يک برخوردار بوده است.
موتورولا با توجه به روبه رو شدن با نارضايتي سرمايه گذاران در ماه مارس اعلام کرد که از بازار فروش گوشي هاي تلفن همراه خارج مي شود و در قالب شرکت معمولي تجاري فعاليت مي کند.
135/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا