راه اندازي App Store ساير رقبا را به وسوسه انداخت

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت موبايلنتورک،بر اساس اين گزارش  AT&T ، رويزون وايرلس، اسپرينت و ديگر اپراتورها و توليدکنندگان تلفن همراه از روش جديد اپل براي ارايه سرويس به کاربران آيفون پس از باز شدن فروشگاه App Store استقبال کردند.
بر اين اساس وريزون وايرلس اعلام کرد که قصد دارد شبکه خود را براي هر سازنده تلفن همراهي که بتواند گوشي سازگار با شبکه اش بسازد راه اندازي مي کند.
AT&T نيز از راه اندازي شبکه خود خبر داد، اين درحالي است که اين شرکت در واقع از آن جهت که هيچ کنترلي روي دانلود کاربردها و محتواها براي آيفون ندارد شديدا تحت فشار است زيرا اين اپراتور سرويس هاي خاص به کاربران ارايه مي دهد.
نوکيا هم که مالک جديد سيستم عامل سيمبيان است براي کسب سهم نرم افزاري با ديگر سازندگان تلفن همراه قرارداد مي بندد اين درحالي است که از سوي ديگر 6 سيستم عامل لينوکس، سيمبيان، بلک بري، مايکروسافت، پالم و اپل براي تلفن همراه وجود دارد.
گوگل انتظار دارد اولين گوشي هايش از سيستم عامل گوگل استفاده کنند زيرا اين شرکت درحال ساخت سيستم عاملي است که بتواند به همه کاربران امکان دهد که کاربردها را به هر گوشي تلفن همراهي با استفاده از نرم افزار موبايل گوگل اضافه کنند بدون اينکه به اپراتور خاصي نياز باشد.
کارشناسان مي گويند نيويورک تاميز هفته گذشته اعلام کرد که کاربران ممکن است سردر گم شوند چرا که بعضي از کاربردها تنها براي گوشي هاي خاصي ساخته شده اند زيرا توليد کنندگان آنقدر زمان و پول ندارند که پروژه ها و کاربردهايشان را با هر سيستم عاملي ساز گار کنند.
135/ 13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا