برقراري ارتباط صوتي اينترنتي تهديدي براي درآمد شرکت هاي تلفن

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” گاردين دات کو دات يوکي” ، اپراتور تلفن همراه “3 ” دربررسي هايي که انجام داده است ، از فروش بيش از 100 هزار تلفن همراه ” اسکايپ فون” خبر داده است که خود حاکي ازاستفاده از سرويس مجاني اسکاپ – over internet protocol 
(VOiP )   است.
اين آمار و ارقام حاکي از افزايش ميزان علاقه کابران از سرويس تلفني اينترنتي است که درآمد شرکت هاي ارايه کننده سرويس هاي تلفني را تهديد مي کند.
موفقيت در افزايش فروش گوشي هاي اسکايپ  که ساخت شرکت چيني “آموي”
Amoi است  حاکي از افزايش محبوبيت کارآيي سرويس برقراري ارتباط VOiP نزد کاربران است.
شرکت اسکايپ يکي از شناخته شده ترين و بزرگترين شرکت هاي  ارايه کننده سرويس  ، نزد کاربران است  و کابران مي توانند  با استفاده  از سرويس ياد شده  يک هدست و اتصال آن به کامپيوتر خانگي ازطريق اينترنت با فرد ديگر ارتباط صوتي برقرار کنند.
شرکت هاي Fring, Vyke, Jajah و WiFiMobile نيز از جمله شرکت ها ارايه کننده سرويس VOiP هستند.
افزايش روزافزون استفاده از سرويس تلفني اينترنتي VOiP به همان ميزان موجب کاهش برقراري تماس هاي تلفني به شيوه سنتي ومرسوم شده و درنتيجه درآمد شرکت هاي تلفن را کاهش مي دهد.
اگرچه ممکن است کيفيت صدا درگفت و گوي تلفني / اينترنتي درمقايسه با سرويس هاي تلفني چندان مطلوب نباشد ولي همين که کاربر مي تواند بيش از دو ساعت درروز با فرد  مورد نظرش  صرف نظر ازاينکه در کجاي دنيا باشد ،بطور مجاني گفت و گو کند ، به اندازه کافي جالب و جذاب هست.
شرکت اسکايپ Skype Limited که زير مجموعه شرکت eBay است ، درسال 2003 ميلادي در کشور لوکزامبورگ تاسيس شده است و در زمينه صنعت ارتباط از راه دور فعاليت مي کند .
درآمد شرکت اسکايپ 72 ميليون دلار و تعداد کارکنانش 200 نفر اعلام شده است.
131/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا