اجراي طرح حذف كدهاي بين‌شهري به بن‌بست رسيد

به گفته‌ي مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت اجراي طرح يكسان‌سازي كدها و حذف كدهاي بين ‌شهري در حال حاضر به بن‌بست رسيده است.


محمدباقر ظهوري‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين كه حذف كد بين شهري در استان‌ها مي‌تواند خدمت بزرگي براي ارتباطات شهرهاي كوچك و روستاها باشد اظهار كرد: اين موضوع در زماني كه بودجه‌ي سال 86 مطرح شده بود عنوان شد اما متاسفانه تا امروز امكان‌پذير نشده است، چراكه اين موضوع براي مخابرات كاهش درآمد دارد و بايد تعرفه‌ها بين 13 تا 16 درصد افزايش مي‌يافت.


وي تصريح كرد: بحثي كه از طريق وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات و شركت مخابرات مطرح شد، به اين صورت بود كه يك تغييراتي در تعرفه‌هاي شهري ايجاد كنيم و براي اين كار 16 درصد تعرفه‌ي موجود افزايش يابد تا بتوان تعرفه‌ي بين شهري را در سطح استان يكسان كرد؛ اين پيشنهاد كلي در اين زمينه به شكل مصوبه به مجلس و دولت ارسال شده بود.


او ادامه داد: كارهاي فني آن را با تشكيل يك كميته‌ي تخصصي انجام داديم و در حال حاضر نيز كار كارشناسي آن به اتمام رسيده و حجم كار نيز مشخص شده است.


مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت ادامه داد: با توجه به اين كه اعتبار مورد نياز براي انجام كار بايد در اختيار استان‌ها و شركت‌هاي مخابرات مرتبط قرار داده مي‌شد كه بيش از 200 ميليارد تومان بوده و در بودجه هم پيش‌بيني نشده بود، گفت: قرار شد گزارش توجيهي تهيه و به كميسيون مربوطه در مجلس ارسال شود، از سويي ميزان افزايش تعرفه كه براي پالس شهري جهت جبران قسمتي از كاهش درآمد بين ‌شهري كه بايد با يكسان‌سازي انجام مي‌شد، صورت نگرفت و در نتيجه در حال حاضر اين كار به بن بست رسيده و مسكوت مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا