کميته ارتباطات مجلس بايد در خصوص قاچاق گوشي تلفن همراه پيگير باشد

” دکتر محمد جمشيديان ” در گفت و گو با موبنا با اشاره به وظايف  اين کميته گفت : واردات،کنترل انبار گوشي تلفن همراه ، مشکلات سرويس دهي تلفن همراه ، اپراتور ها و جلوگيري از امر قاچاق با مداخله در امر تعرفه گوشي از جمله وظايف کميته ارتباطات مجلس است.
وي با تاكيد بر اين ‌كه رقابت داخلي با پيشرفت تكنولوژي جهاني  و بازار گوشي‌هاي تلفن همراه غيرممكن است، يادآور شد : صنعت مخابرات و توليد گوشي تلفن همراه سريع پيشرفت مي‌كند و ماه به ماه مدل گوشي‌ها عوض مي‌شود ، در اين بازار امكان رقابت براي ايران وجود نخواهد داشت.
اين کارشناس  با اشاره به اين‌كه توليد داخلي فقط مي‌تواند در زمينه مونتاژ گوشي وارد شود، گفت: شركت هاي مختلفي مدتي با شركت هاي فرانسوي براي توليد گوشي در ايران  همكاري كردند و خط توليدي خود را راه اندازي کردند ، اما نتوانستند به  رقابت بپردازند  و بنابراين خط توليد آنها خيلي زود متوقف شد.
وي با بيان اين‌ كه افزايش تعرفه‌ها تنها به مصرف‌كنندگان  ضربه خواهد زد خاطر نشان کرد : در آغاز فعاليت اپراتور دوم افزايش تعرفه‌هاي گوشي اقدامي اشتباه از سوي مسئولان کميسيون ماده يک بود.
به گفته دکتر جمشيديان  در حال حاضر 95درصد از تبليغات گوشي تلفن همراه  که در کشور صورت مي گيرد مربوط به کالا هاي خارجي است که اين خود نشان  از رقابت بيهوده توليد داخل با شرکت هاي بزرگ توليد کننده جهاني  است .
B / 13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا