40 درصد گوشي هاي بازار EMEA مجهز به فناوري GPS شده اند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،بر اسا س اين گزارش بازار گوشي هاي هوشمند با 12ميليون و 600هزار دستگاه 13درصد کل تلفن هاي همراه عرضه شده در اين فصل را به خود اختصاص داده اند.
بر اساس اين گزارش 58 درصد از گوشي هاي هوشمندي که در اين فصل وارد بازار شده  مجهز به سيستم واي فاي  هستند و 13درصد ازآنها نيز گوشي هايي با صفحه لمسي مي باشند. 
در اين فصل نوکيا همچنان يکه تاز بازار است و بعد از آ ن شرکت ريم، HTC، موتورولا و سامسونگ بيشترين گوشي ها را در اين فصل وارد بازار کرده اند.
اين گزارش در ادامه رشد روز افزون تقاضا براي محصولاتي با فناري هاي پيشرفته تر را فرصتي بکر براي فعالان اين عرصه مي داند.
قاره اروپا به لحاظ  رشد بازار تلفن همراه و ضريب نفوذ آن در مقايسه با قاره آفريقا ، آسيا و آمريکا در جهان پيشرو است.
شمارکاربران تلفن همراه در اروپا 800ميليون و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين قاره 95درصد بودهاين در حالي است که رشد بازار در مناطقي از  غرب و شمال اروپا با کندي روبه رو است.
تعداد کل کاربران تلفن همراه در کشورهاي آفريقايي 250ميليون و ضريب نفوذ آن 27درصد است و رشد اين وسيله ارتباطي در قاره سياه نسبت به مناطقي مانند چين و هند  با يک تاخير چشمگير روبرو بوده است.
تعداد کاربران تلفن همراه در خاورميانه سالانه 25/30 درصد افزايش داشته و تا پايان ژوئن 2007 به 77/146 ميليون نفر رسيده است.
ترکيه با 58/56 ميليون کاربر تلفن همراه بزرگترين بازار خاورميانه است و عربستان سعودي با 89/23 ميليون مشترک تلفن همراه در جايگاه دوم قرار دارد و هرسال 39/40 درصد به کاربران آن افزوده مي شود.
ايران تا پايان ژوئن 2007 ميلادي  04/17 ميليون کاربر تلفن همراه داشته و هر سال نيزرشد قابل توجه اي نسبت به سال قبل داشته است.
134/14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا