بهره‌برداري از 5645 طرح مخابراتي در هفته دولت

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، 919 مركز سوئيچ و 407 پروژه تلفن همراه از جمله پروژه‌هايي است كه همزمان با هفته دولت، به بهره‌برداري خواهد رسيد.
از ديگر پروژه‌هايي كه در اين هفته افتتاح خواهد شد مي‌توان به 711 دفتر ICTروستايي، 558 دفتر مخابرات روستايي و 979 سايت تلفن همراه(BTS)اشاره كرد.
آذربايجان شرقي، كرمان و خراسان رضوي به ترتيب با 803، 759و 456 پروژه، رتبه‌هاي اول تا سوم را از نظر تعداد پروژه‌هاي افتتاحي به خود اختصاص داده‌اند. همچنين استان‌هاي بوشهر، كرمان و آذربايجان شرقي نيز به ترتيب داراي بيشترين ميزان سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي افتتاحي هفته دولت هستند.
بر اساس اين گزارش، با توجه به سياست‌هاي وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات مبني بر فراهم آوردن شرايط مناسب براي دسترسي همگان به اطلاعات و فنآوري‌هاي نوين، بيشترين حجم افتتاح‌هاي هفته دولت مربوط به پروژه‌هاي مخابراتي در روستاها است.
در حال حاضر، بيش از 24 ميليون و 201 هزار خط تلفن ثابت در كشور داير شده كه به واسطه آن، ضريب نفوذ اين نوع از تلفن به 61/33 درصد رسيده كه به دليل واگذاري به‌روز و نبود متقاضي،‌توسعه اين فنآوري با كندي صورت مي‌گيرد.
از سوي ديگر و با تلاش‌هاي صورت گرفته توسط بخش دولتي و خصوصي، ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور به بيش از 50 درصد و تعداد مشتركان اين نوع از تلفن نيز به بيش از 35 ميليون رسيده است.
52 هزار و 792 روستا از مجموع 53 هزار روستاي كشور نيز از نعمت فنآوري ارتباطي بهره‌مند شده‌اند كه در شش هزار و 113 عدد از اين در حال حاضر، پهناي باند بين المللي كشور به 12 هزار و 734 مگابيت بر ثانيه رسيده و تعداد پورت‌هاي داير شده نيز به 39 هزار و 436 عدد افزايش يافته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا