81 درصد پيامك‌هاي ارسالي در نيمه شعبان فارسي بود

وحيد صدوقي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس در خصوص تعداد پيامك‌هاي ارسالي در نيمه شعبان پس از اجراي مصوبه دولت مبني بر افزايش نرخ پيامك انگليسي و كاهش بهاي پيامك فارسي در سال گذشته، گفت: در نيمه شعبان بيش از 27 مشترك همراه اول 103 ميليون پيامك ارسال كردند.
وي ادامه داد: از اين تعداد و پس از تفكيك پيامك‌ها، 3/81 درصد فارسي و 7/18 درصد انگليسي بوده است.
صدوقي با تاكيد بر اينكه برخلاف برخي اظهار نظرها مبني بر عدم استقبال مردم از پيامك فارسي، ارسال بيش از 83 ميليون پيامك فارسي در نيمه شعبان امسال، نشان دهنده استقبال مشتركان از ارسال پيامك فارسي بوده است.
مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران تصريح كرد: به دليل ارزان شدن پيامك فارسي با مصوبه دولت در سال گذشته براي گسترش و حفظ زبان فارسي، مشتركان تلفن همراه به خوبي به اين امر واكنش نشان دادند.
وي در ادامه به افزايش ارسال پيامك در نيمه شعبان سال جاري نسبت به سال قبل اشاره و عنوان كرد: سال گذشته و در نيمه شعبان مشتركان همراه اول تنها 63 ميليون پيامك ارسال كرده بودند كه اين رقم در همين زمان در سال جاري به 103 ميليون پيامك رسيده است.
صدوقي افزود: از 63 ميليون پيامك در سال گذشته تنها حدود 20 درصد آن پيامك فارسي بود.
لازم به ذكر است: تعداد پيامكهاي ارسالي در نيمه شعبان از ساعت 18 روز شنبه تا ساعت 18 روز يكشنبه بوده است.
گزارش فارس حاكي است: بهاي هر پيامك فارسي براساس مصوبه دولت از اسفند ماه سال 86 از 134 ريال به 89 ريال كاهش يافته است.بهاي پيامك لاتين نيز از 134 ريال به حدود 222 ريال افزايش يافته و از تيرماه سال جاري با اين نرخ محاسبه مي‌شود.
ميانگين تبادل پيامك در روزهاي عادي 55 ميليون در روز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا