سرمايه گذاري 500ميليون دلاري شرکت هندي در کنيا

 به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “آي اچ تي”،”سرينيواسا” يکي از مقامات ارشد اسار دليل اين سرمايه گذاري را پتانسيل بالاي بازار اين کشور و همچنين افزايش رقابت اپراتورها براي بدست اوردن سهمي از فرصت هاي بکر اين بازار اعلام کرد.
وي افزود:اسار در نظر دارد به عنوان آخرين سرمايه گذار در اين کشور، بزرگ ترين سرمايه گذاري ساليان اخير را در کنيا انجام دهد.
اين مقام ارشد در ادامه با بيان اين که اسار اين سرمايه گذاري را درطول دو سال در کنيا انجام خواهد داد ،خاطر نشان کرد ، براي اين سرمايه گذاري با اپراتور “اکنت” اين کشور همکار ي مي کند.
سرينيواسا دليل انتخاب کنيا براي سرمايه گذاري را اطمينان اسار از  ثبات ايجاد شده در اقتصاد اين کشور بعد از برگزاري انتخابات دانست.
“ميشل فولي”مدير عامل اکنت در اين باره گفت:از اين سرمايه گذاري براي سرويس هاي ارتباطي و تاسيس سرويس پهن باند بي سيم استفاده خواهيم کرد.
بنابر آمار منتشر شده در سال 2006 ميلادي، کنيا با هفت ميليون و 300هزار کاربر بيشترين تعداد کاربران تلفن همراه را در منطقه شرق آفريقا به خود اختصاص داده است و بعد از کنيا ،تانزانيا با 6ميليون و 200هزار و اوگاندا با 2ميليون و 700هزار کاربر رتبه هاي بعدي بازار اين منطقه را دارند.
تعداد کاربران تلفن همراه در کنيا تا دسامبر 2007ميلادي 12ميليون و 750هزار و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور 34درصد اعلام شده است.
کنيا سه اپراتور ارتباطي دارد.
134/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا