ياهو در فيليپين سرويس جستجوي صوتي ارايه مي هد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “ام بي”، در فيليپين که پيام کوتاه به جاي تماس صوتي بيشترين کاربرد را در ميان کاربران دارد.
“ديويد کو”  مدير عامل ياهو در آسيا پاسيفيک در دومين نشست انجمن “بازار تلفن همراه و اينترنت” که 13 تا 15 آگوست در “ماکاتي” برگزار شد، از ارايه اين سرويس خبرداد و اين سرويس با همکاري اپراتور محلي  Globe Telecom ارايه خواهد شد.
قرارداد همکاري ياهو با “گلوب تلکام” سومين قرارداد اين شرکت در آسيا محسوب مي شود و دو قرارداد قبلي را با هند و مالزي در چند ماه گذشته امضا کرده است.
بر اساس اين قرارداد، تبليغات ياهو از طريق گوشي هاي تحت پوشش شبکه “گلوب” به کاربران ارايه مي شود و سرويس ياهو مسنجر و جستجوي صوتي نيز در اختيار کاربران اين اپراتور قرار خواهد گرفت.
سرويس جستجوي صوتي براي اولين بار در ماه آوريل در آمريکا ارايه شد و پس از آن در ماه ژوئن هند و سنگاپور اين سرويس را ارايه کردند.
شرکت ياهو با اطمينان خاطر به بازار تلفن همراه فيليپين وارد اين حوزه شده است زيرا پيش بيني ها حاکي از آن است که تعداد کاربران سرويس هاي تلفن همراه در فيليپين از رشد ساليانه 15 درصد برخوردار است و انتظار مي رود تا سال 2010 به 73 ميليون نفر برسد.
تعداد کاربران تلفن همراه درفيليپين 34ميليون و 800هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور 41.1درصد اعلام شده است.
در اين کشور 9اپراتور ارتباطي فعال وجود دارد که سه اپراتور به صورت مجازي سرويس هاي خود را در فيليپين ارايه مي دهند.
اپراتور گلوب تلکام با بيش از 19ميليون کاربر در جدول رده بندي اپراتورهاي اين کشور بعد از اپراتور اسمارت کاميونيکيشن در جايگاه دوم قرار دارد.
112/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا