وزير ارتباطات! لطفا شخصا وارد عمل شويد
چرا تا کنون هيچ واکنشي به اعتراضها و مطالبات بهحق بخش خصوصي شاغل در دفاتر خدمات ارتباطي نشان نداده و به انتقادات سازنده آنها بيتوجهي نموده است.
زهير طيب، عضو هيات مديره انجمن صنفي دفاتر خدمات ارتباطي در گفتگو با خبرنگار ايلنا ضمن بيان اين مطلب گفت: از ويژگيهاي دولت شهيدان رجايي و باهنر، ظرفيت بالاي آنان براي پذيرش انتقادات سازنده بود و دلسوزان، همواره مورد مشورت قرار ميگرفتند که پيروان آن شهداي والامقام نيز بايد به اين شيوه اسلامي تمسّک نمايند.
وي با اشاره به مشکلات اين دفاتر افزود: با توجه به اين که هنوز هيچ پاسخ روشني از مجموعه وزارت ارتباطات در زمينه مشکلات اين دفاتر دريافت نشد، علي رغم رعايت سلسله مراتب اداري و انتظار چندماهه براي انتقال مسائل به وزير، ناگزير مستقيما با رئيس جمهور و بازرس ويژه ايشان طرح مساله کردهايم که حاصل آن نامهاي بود که سرگشاده از خبرگزاري ايلنا منتشرشد.
طيب اظهار داشت: متاسفانه برخورد مسؤولان بلندپايه وزارت ارتباطات با انتقادات صورت گرفته درباره مشکلات دفاتر و بخش خصوصي، برخاسته از يک نگاه ناپخته مديريتي است که اصلاح آن ضرورت دارد.
اين فعّال صنفي اضافه کرد: در وزارتخانهاي که وزير آن به دولتي منتسب است که عدالت و مهرورزي را سرلوحه خود قرار داده است، نبايد حقّ بخش خصوصي در شرکتهاي تابعه آن لگدمال سلايق شخصي برخي مديران شود.
عضو هيأت مديره انجمن صنفي دفاتر خدمات ارتباطي ادامه داد: وزير ارتباطات، وزيري ارزشي است و گفتمان ما نيز براين اساس استوار است امّا توجه وي به اين قشر زحمتکش، کم و نامناسب است و در شرايطي که هر ماهه دهها جلسه اداري در موضوعات کم اهميت برگزار ميگردد، هنوزما نتوانستهايم با وزير ارتباطات نشستي داشته باشيم و به عبارتي درهاي مديران اين وزارت بر خلاف وعده صريح رئيس جمهور به روي نمايندگان بخش خصوصي بسته است و ما معتقديم افزايش اختيارات و تواناييها و محوريت سازمان تنظيم مقررات براي حل مسائل دفاتر خدمات ارتباطي ميتواند کارگشا باشد و به اين نابساماني خاتمه دهد.
وي گفت: وزارت ارتباطات دائماً به دنبال رشد سختافزاري بوده و از پيشرفت نرمافزاري در حوزه نيروي انساني که لازمه توسعه ميباشد، غافل مانده است. همچنان که دائماً راجع به افزايش ضريب تلفن ثابت بحث ميشود اما در بازديد نمايندگان اتحاديه جهاني مخابرات از ايران اعلام شد، ضريب توسعه تلفن ثابت از فاکتورهاي توسعه مخابرات از نظر اين سازمان خارج شده است و در حال حاضر در کشورهاي در حال توسعه، اين ضريب به بيش از تعداد جمعيت افزايش يافته است. به بيان ديگر، شاخصهاي کاميابي اين وزارتخانه با معيارهاي جهاني اموري است که در کشورهاي مشابه ما بديهي فرض ميشود.
طيب، ورشکستگي دفاتر بخش خصوصي را زاييده بيتوجهي مديران اين وزارتخانه به مدل اقتصادي BUSINESS PLAN بخش غير دولتي دانست و گفت: اين غفلت، موجب ميشود تا برخي شرکتهاي دولتي اين وزارتخانه هر طور که دلشان ميخواهد با دفاتر برخورد کنند و در اين راستا حتي حقوق قانوني آنها را نقض کنند.
وي ابراز اميدواري کرد وزير ارتباطات شخصاً وارد عمل شود و به معضلات دفاتر خدمات ارتباطي رسيدگي نمايد.