مخالفت شوراي عالي امنيت ملي با عرضه سهام شركت مخابرات صحت ندارد

علي رحماني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، درباره وضعيت عرضه سهام شركت مخابرات كه در 19 مرداد با واگذاري بيش از 3/2 ميليارد سهم به قيمت هر سهم 150 تومان انجام شد و نگاه بسياري از مردم و مسئولين را متوجه خود كرد اظهار داشت:‌ سهام اين شركت كه با سرمايه 4 هزار و 578 ميليارد توماني بزرگترين شركت دولتي قابل واگذاري محسوب مي شود پس از بررسي‌هاي متعدد و اقدامات مربوط به آماده‌سازي و نيز افشاي اطلاعات مهم و قابل توجه مؤثر بر قيمت در بورس عرضه شد.
وي ادامه داد:‌ طبق سياست‌هاي كلي اصل 44، واگذاري شركت‌ها بايد پس از كارشناسي همه جانبه صورت گيرد كه در مورد مخابرات به دليل اهميت ملي آن علاوه بر بررسي‌هاي متداول مالي، اقتصادي و فني، موضوع واگذاري از ابعاد سياسي و امنيتي نيز توسط نهادهاي ذيربط انجام شد و خوشبختانه قبل از اتمام مراحل درج اين شركت در بورس تائيديه شوراي عالي امنيت ملي نيز دريافت شد.
رحماني با اشاره به اين نكته كه يكي ديگر از موضوعات واگذاري سهام شركت مخابرات كه مورد توجه خاص بوده تاكيد بند «ج» سياست‌هاي كلي اصل 44 و ماده 2 قانون اصل 44 در مورد حفظ مالكيت و مديريت دولت در شبكه مادر مخابرات است تصريح كرد: طبق اذعان وزارت ارتباطات و فناوري، شبكه مادر مخابراتي كشور از شركت مخابرات ايران تفكيك و به شركت زيرساخت منتقل شده كه در اين مورد مميزي مستقل توسط نهادهاي ذيربط و گزارش‌هاي كارشناسي مويد آن است.
مديرعامل شركت بورس خاطرنشان كرد: علاوه بر اين وزارت اقتصاد به عنوان نماينده دولت تعهد كرده كه هرگونه ادعاها و تعهدات افشا نشده شركت مخابرات جبران شود و از سوي ديگر در تبصره 2 ماده 17 قانون اصل 44 اساسي نيز اين موضوع به سازمان خصوصي سازي تكليف شده است.
رحماني افزود: با اين اوصاف واگذاري سهام شركت مخابرات در بورس با انجام تشريفات قانوني لازم انجام شده و خبر مخالفت شوراي عالي امنيت ملي با عرضه سهام مخابرات و يا بازگرداندن سهام عرضه شده خلاف واقع است.
رحماني با بيان اين مطلب كه در ديگر عرضه‌ها نيز به دليل انجام اقدامات اداري و قانوني لازم، بين زمان عرضه كشف قيمت و عرضه‌هاي بعدي فاصله وجود دارد به فارس گفت: اين موضوع در مورد عرضه سهام شركت مخابرات نيز صادق است و سازمان خصوصي سازي مجدانه پيگير اقدامات اداري و اخذ مجوزهاي لازم است كه خوشبختانه مبادي ذيربط نيز بر تسريع واگذاري‌ها تاكيد داشته و بر اين اساس انتظار مي‌رود در آينده‌اي نزديك و قبل از عرضه تدريجي سهام شركت پالايشگاه نفت اصفهان شاهد عرضه تدريجي سهام مخابرات ايران باشيم.
وي در خاتمه به فعالان بازار سرمايه اطمينان داد كه كليه تشريفات قانوني و مجوزهاي لازم قبل از عرضه سهام مخابرات انجام و اخذ شده و در عرضه‌هاي بعدي نيز قوانين و مقررات مربوطه رعايت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا