رقابت اپراتور اول با بقيه اپراتور ها غيرعادلانه است

” دکتر سيروس محمدي نژاد ” در گفت و گوبا موبنا گفت : متاسفانه به نظر مي رسد در بين مسوولان دولتي واگذاري كارها به بخش خصوصي جا نيفتاده و در بعضي مواقع ساز و كارها براي تبديل و انتقال از بخش دولتي به خصوصي آماده نشده است.
وي در ادامه اظهار داشت : واگذاري سيم كارت تلفن همراه توسط دولت تنها در شرايطي بايد صورت گيرد كه بخش خصوصي به تعهدات خود عمل نكرده باشدکه اين با توجه به عملکرد دو شرکت تاليا و ايرانسل منطقي به نظر نمي رسد .
اين کارشناس تصريح کرد : وزارتخانه ارتباطات بايد روي ارتقاي كيفيت و نظارت بر عملكرد اپراتورهاي مختلف و نيز بر حوزه هاي مخابرات و پست تمركز داشته باشد و تصدي گري را طبق اصل 44 رها كرده و به مرور زمان فعاليت هاي خود را به بخش خصوصي و تعاوني واگذار كند کاري که تا به امروز 5درصد ان انجام شده است .
به گفته اين کارشناس اقتصادي ، وزارت ارتباطات به منظور كسب درآمد از هر شيوه اي براي جذب متقاضي استفاده مي كند تا سهم بخش خصوصي را در زمينه توليد سيم کارت تا حدودي کنترل کند .
وي افرود :در حال حاضر عدم كيفيت مناسب و اختلالات مكرر شبكه تلفن همراه، مشتركان آن را به شدت ناراضي كرده است.
وي تاکيد کرد : در اين ميان، بسياري از نمايندگان مجلس معتقدند كه وزارت ارتباطات بايد توجه بيشتري به كيفيت شبكه تلفن همراه داشته باشد و افزايش ضريب نفوذ را به بخش خصوصي واگذار كند و از ميزان تصديگري خود بكاهد.
محمدي نژاد خاطر نشان کرد : توزيع انواع سيم كارت از سوي دولت در شرايطي كه شركت هاي خصوصي در آن زمينه فعال هستند هيچ تناسبي با خصوصي سازي ندارد.
B/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا