‌ از برنامه چهارم جلوتريم

واحد مرکزي خبر: محمد سليمانى گفت : در ماده 57 برنامه چهارم توسعه پيش بينى شده است در پايان سال 88 ، واگذاري تلفن ثابت به روز شود که در در پايان سال 85 در 29 استان محقق و شهريور سال 86 در يک استان ديگر هم انجام شد. وي افزود : در همه شهرهاى کشور در پايان شهريور 86 واگذارى تلفن ثابت به روز شد و وقتى متقاضي به مراکز مخابراتى مراجعه مي کند و تشکيل پرونده مي دهد و پول به حساب واريز شد در مدت چند روز يا يک هفته، خط تلفن را دريافت کند.
سليماني گفت: در تمام شهرها واگذارى تلفن ثابت به روز شده و در موارد استثنايي ممکن است در برخى نقاط خاص، واگذارى خط نياز به کشيدن کابل داشته باشد و گرفتن مجوز حفارى از شهردارى طولانى شود.
وي افزود: ضريب نفوذ تلفن به 34 درصد رسيده است و از هر يکصد نفر 34 نفر خط تلفن ثابت دارند و در کشور 17ميليون خانوار با 24 ميليون خط تلفن ثابت داريم ، بنابر اين ضريب نفوذ خانوارى حدود 141 درصد است و بازار به اشباع رسيده است.
در ماده 57 قانون برنامه چهارم توسعه پيش بينى شده بود ضريب نفوذ تلفن همراه در پايان برنامه يعنى سال88 به 35 درصد برسد اما يک سال و نيم مانده از برنامه، به ضريب نفوذ58 درصد رسيده است.
سليماني گفت : واگذاري تلفن همراه نيز به روز است و در بيشتر شهرها اگر متقاضي امروز ثبت نام کند فردا مى تواند خط را دريافت کنيد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکيد کرد: وي ورود شرکت مخابرات ايران به بورس از کارهاي زرين دولت نهم است که 5 درصد ان در هشت دقيقه به فروش رفت.
سليماني گفت : 80 درصد شرکت مخابرات به مردم واگذاري مي شود.
وي با تاکيد بر توجه به توليدات داخل و جلوگيرى از ورود تجهيزات خارجى گفت: کارکردن در دولت نهم شبانه روزى اما شيرين است.
سليماني گفت: براى ارتقاى شبکه هاى تلفن ثابت و همراه و ديتاى کشور سرمايه گذارى خوبى انجام شده که هنوز به جايى که ايده آل ماست نرسيده است اما چشم انداز کاملا مطلوب و روشن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا