سيم کارت هاي اپراتور سوم از ابتداي سال 88 به بازار مي آيد

به گزارش خبرنگار موبنا دکتر محمد سليماني روز گذشته در مراسم آغاز به کار چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات، با اشاره به ورود تلفن همراه از سال 1373 در کشور، اظهار داشت: زمان ورود فناوري تلفن همراه به کشور خوب بود اما حرکت در ابتدا کند بوده و عملا تا سال84 تنها به 7 ميليون مشترک رسيديم که اين نرخ رشد  در مقايسه با ديگر کشورها بسيار کم است.
وزير ارتباطات با بيان اينکه هم اکنون 65 ميليون تلفن در کشور واگذار شده و در کل از نظر پوشش جمعيتي ارتباطات به روز شده است،افزود: ضريب نفوذ تلفن همراه به 58 درصد رسيده و شيب آن نسبت به سال 86 آهسته‌تر شده، اما نياز جامعه هنوز زياد است و بازار ايران بازاري پررونق و پردرآمد در دنياست.
وي تاکيد کرد: از نظر توان نرخ رشد،ايران جزء 5 تا 6 کشور اول دنيا است اما هنوز تا رسيدن به شرايط مطلوب فاصله زيادي داريم.
دکتر سليماني با اشاره به نرخ اندک استفاده از شبکه‌هاي ارتباطي و اينترنت از سال 71 گفت: در شهريورماه  84 حدود 7 ميليون کاربر اينترنت با ضريب نفوذ نزديک به 10 درصد در کشور وجود داشت اما هم اکنون با اتصال همه بانک‌ها،دانشگاه‌ها و برخي مدارس کشور به شبکه، ضريب نفوذ اينترنت جهش ناگهاني يافته و در حوزه کاربران اينترنت از 30درصد عبور کرده ايم.
دکتر سليماني در مورد بومي‌سازي توليد تجهيزات ارتباطي و مخابراتي در داخل کشور گفت: راهکار دولت اين است که راه توسعه را نبندد و راه تحقيق و پژوهش را نيز باز نگه دارد .
وي با اشاره به واگذاري يک ميليون و 500 هزار پورت پرسرعت در کشور ، اظهار داشت: با تلاش‌هاي صورت گرفته شرکت‌هاي مخابراتي از اين پس مي‌توانند با قدرت در اين حوزه وارد شده و ظرف يک سال آينده براي 4 ميليون پورت پر سرعت سرمايه‌گذاري کرده و در اختيار مردم قرار دهند.
وزير ارتباطات در بخش ديگري از سخنان خود به شروع بحث گذار به سمت شبکه هاي نسل آينده مخابراتي (NGN )در کشور اشاره کرد و افزود:پايلوت طرح در سه استان بزرگ تهران، فارس و قزوين صورت گرفته و اگر برنامه زمانبندي پيگيري شود آينده خوبي در ارائه پهناي باند وسيع به مردم داريم.
دکتر سليماني در خصوص ايجاد شبکه ملي داده نيز اظهار داشت: اين پروژه از پروژه‌هاي بزرگ تصويب شده است که وارد مراحل اجرايي شده و قادر است از نظر ديتا تمام کشور را تحت پوشش قرار دهد.
وي در رابطه با شبکه مترواترنت استاني هم گفت: براي هر استان ايجاد يک شبکه مترواترنت طراحي و ابلاغ شده و پس از اجرا کاربران در استان مي‌توانند با سرعت قابل توجه به انتقال داده بپردازند.
 وزير ارتباطات با بيان اينکه موج شکوفايي و نو‌آوري با ايجاد فرصت در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در بعد از انقلاب صورت گرفت، افزود:ما علاقه‌منديم همکاري‌هاي بيشتري در سطح جهاني داشته باشيم.
وي موج شکوفايي و نوآوري و خلاقيت را خصوصا در حوزه دانشگاهي به بعد از انقلاب مربوط دانست و گفت: با ايجاد فرصت‌ها درحوزه مخابرات و ارتباطات ابتکارات خوبي انجام گرفت.
سليماني به توليد تجهيزات مخابراتي و توسعه شبکه در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با مرکزيت مرکز تحقيقات در اين زمينه تحرک خوبي صورت گرفت.
 به گفته وي زيرساخت کشور در حد بسيار مناسبي است اما براي آينده بايد بسيار تلاش کرد.
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا