بيلينگ همراه اول براي 30 ميليون مشترک طراحي شده است
وفا غفاريان، رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران در گفتوگو با خبرنگار ايلنا ضمن اشاره به برگزاري مزايده بيلينگ همراه اول در سال گذشته و تاخير پيمانکار جهت اجراي آن گفت: در مناقصه بيلينگ شرکت ارتباطات سيار، شرکت صاايران در بين 4 شرکت با رقم پيشنهادي 110 ميليارد تومان برنده اجراي اين پروژه با نظارت سازمان بازرسي کل کشور شد و قرار شد تا ظرف يکسال به مرحله نهايي برسد ولي متاسفانه هنوز اجراي آن عملياتي نشده است.
وي با اشاره به ويژگيهاي پروژه بيلينگ گفت: مرکز بيلينگ يا سيستم يکپارچه صورت حسابگيري، قابليت محاسبه دقيق کارکرد ماهانه مشترکان تلفن همراه و جلوگيري از هرگونه اشتباه، تقلب و ريزش مالي در صورت حسابها را دارد.
غفاريان اضافه کرد: يکي از دلايل تاخير اجراي پروژه عدم آمادگي شرکتهاي خارجي جهت همکاري در بخش بينالملل است چرا که اين پروژه در مرحله اول نياز اصلي به صدور صورتحساب مشترکان را مرتفع ساخته است که بخش بينالمللي پروژه بايد توسط شرکتهاي خارجي تامين شود که به دنبال انجام قرارداد با اين شرکتها هستيم.
معاون وزير ارتباطات در ادامه با اشاره به پيچيدگيهاي پروژه که نيازمند بهرهگيري از توان مضاعف داخلي است، يادآور شد: صدور صورتحساب و محاسبه کارکرد مکالمات مشترکان در اين پروژه، 100 درصد به اتمام رسيده است و بخش بينالمللي آن که مربوط به تامين تجهيزات ميشود به موازات در حال پيگيري است.
معاون وزير ارتباطات با تاکيد بر اينکه ارسال صورتحسابگيري در پروژه بيلينگ هماکنون براي 30 ميليون مشترک همراه اول طراحي شده است، خاطرنشان کرد: سيستم صورتحسابگيري فعلي همراه اول جامع است ولي عدم وصولي بحثي کاملاً متفاوت است و مربوط به عدم پرداخت بدهي مشترکان است و هيچ ارتباط مستقيمي با بيلينگ ندارد.
به گفته وي، بخشهايي چون مرکز تماس (CALL CENTER) و مرکز پشتيباني آنلاين مشتريان (CUSTOMER CARE) در سيستم تکميلي جامع بيلينگ اضافه خواهد شد.