بيلينگ همراه اول براي 30 ميليون مشترک طراحي شده است

وفا غفاريان، رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا ضمن اشاره به برگزاري مزايده بيلينگ همراه اول در سال گذشته و تاخير پيمانکار جهت اجراي آن گفت: در مناقصه بيلينگ شرکت ارتباطات سيار، شرکت صاايران در بين 4 شرکت با رقم پيشنهادي 110 ميليارد تومان برنده اجراي اين پروژه با نظارت سازمان بازرسي کل کشور شد و قرار شد تا ظرف يکسال به مرحله نهايي برسد ولي متاسفانه هنوز اجراي آن عملياتي نشده است.
وي با اشاره به ويژگي‌‏هاي پروژه بيلينگ گفت: مرکز بيلينگ يا سيستم يکپارچه صورت حساب‌‏گيري، قابليت محاسبه دقيق کارکرد ماهانه مشترکان تلفن همراه و جلوگيري از هرگونه اشتباه، تقلب و ريزش مالي در صورت حساب‌‏ها را دارد.
غفاريان اضافه کرد: يکي از دلايل تاخير اجراي پروژه عدم آمادگي شرکت‌‏هاي خارجي جهت همکاري در بخش بين‌‏الملل است چرا که اين پروژه در مرحله اول نياز اصلي به صدور صورتحساب مشترکان را مرتفع ساخته است که بخش بين‌‏المللي پروژه بايد توسط شرکت‌‏هاي خارجي تامين شود که به دنبال انجام قرارداد با اين شرکت‌‏ها هستيم.
معاون وزير ارتباطات در ادامه با اشاره به پيچيدگي‌‏هاي پروژه که نيازمند بهره‌‏گيري از توان مضاعف داخلي است، يادآور شد: صدور صورتحساب و محاسبه کارکرد مکالمات مشترکان در اين پروژه، 100 درصد به اتمام رسيده است و بخش بين‌‏المللي آن که مربوط به تامين تجهيزات مي‌‏شود به موازات در حال پيگيري است.
معاون وزير ارتباطات با تاکيد بر اينکه ارسال صورتحساب‌‏گيري در پروژه بيلينگ هم‌‏اکنون براي 30 ميليون مشترک همراه اول طراحي شده است، خاطرنشان کرد: سيستم صورتحساب‌‏گيري فعلي همراه اول جامع است ولي عدم وصولي بحثي کاملاً متفاوت است و مربوط به عدم پرداخت بدهي مشترکان است و هيچ ارتباط مستقيمي با بيلينگ ندارد.
به گفته وي، بخش‌‏هايي چون مرکز تماس (CALL CENTER) و مرکز پشتيباني آن‌‏لاين مشتريان (CUSTOMER CARE) در سيستم تکميلي جامع بيلينگ اضافه خواهد شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا