استفاده از تلفن همراه براي آموزش

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت مک نيوزورد، براي مدت زمان طولاني از تلفن هاي همراه به عنوان عاملي براي حواس پرتي دانش آموزان و دانشجويان ياد مي شد اما قابليت و توانايي گوشي هاي هوشمند درجديدي  روي آموزگاران و موسسات آموزشي در استفاده از اين قابليت ها در امر آموزش باز کرده است.
از آن جا که پيش از اين همه معلمان بر اين باور بودند که گوشي هاي تلفن همراه باعث حواس پرتي و در بدترين مورد براي تقلب مورد استفاده قرار مي گيرند،  قانون منع استفاده آن تصويب شد اما به تازگي معلمان شروع به تغيير روش در استفاده از اين دستگاه ها در مدارس کردند.
 دانشگاه آبيلن کريستين در ايالت تگزاس اقدام به توزيع گوشي هاي هوشمند iPhone 3G  به دو سوم دانشجويان سال اول کرد و به اين ترتيب انتظار مي رود که دانشجويان از اين دستگاه ها براي آموزش مجازي استفاده کنند.
معلم ها نيز از اين دستگاه ها براي نظارت بر دانش آموزان استفاده خواهند کرد،
بنابراين کارشناسان به اين روش به عنوان يک پلتفورم جديد براي آموزش همانند کاربرد لپ تاپ ها و کامپيوترهاي شخصي مي نگرند.
در يک نظر سنجي که در يکي از دانشگاه هاي کاروليناي شمالي آمريکا به عمل آمد ، نشان داد که 71 درصد دانشجويان تلفن همراه دارند در حالي که تنها 59 درصد آنها کامپيوتر داشتند.
انتظار مي رود اين دستگاه ها با يک سري قابليت جديد از جمله مرور وب ، ايميل و دسترسي به  نرم افزارهاي آموزشي در امر آموزش کمک بسياري را به معلمان و استادان دانشگاه کند.
135/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا