فقط 543 هزار نفر موفق به دانلود نرم افزار پيامک فارسي همراه اول شده اند

جعفر محمدي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به حدود 17 ميليون مشترک سيم کارت دائمي همراه اول اظهار داشت:با توجه به آمارهاي غير رسمي به نظر مي رسد تعداد بسياري از مشترکان تلفن همراه، اين نرم افزار را از طريق فناوري بلوتوث بر روي گوشي هاي خود دريافت کرده اند.
وي گفت: استفاده از نرم افزار پيامک فارسي از لحاظ فني براي ديگر سيم کارت هاي موجود در کشور محدوديتي ندارد، اما به دليل تغيير نرخ تعرفه هاي پيام کوتاه سيم کارت دائمي همراه اول ، فعلا اين نرم افزار براي اين نوع سيم کارت ها قابل استفاده خواهد بود.
گفتني است به رغم انتشار ويرايش دوم نرم افزار پيام رسان فارسي ، هنوز برخي مشکلات در اين نرم افزار وجود دارد که مربوط به ناسازگاري آن با برخي گوشي هاي خاص در بازار است.
محمدي پيش از اين نيز از آزمايش و تست نرم افزار پيام رسان فارسي روي 117 مدل گوشي تلفن همراه خبر داده بود که اکثر اين گوشي ها داراي مدل هاي مشابه و بدون اشکال در اجراي برنامه است .
به گفته وي طي ماه هاي آتي اين نرم افزار روي گوشي هاي جديدي که وارد بازار شده، نيز آزمايش خواهد شد.
با استفاده از نرم افزار پيام رسان فارسي مي توان پيامکهاي فارسي با حجم حدود 200 کاراکتر را در يک پيامک ارسال کرد؛ اين در حالي است که در حالت عادي و بدون استفاده از اين نرم افزار، پيامکهاي فارسي با حجم بيش از 70 کاراکتر به چندين پيام کوتاه شکسته مي شوند و اين مساله هزينه مضاعفي را به کاربر تحميل مي کند.
حدود دو هزار مدل گوشي تلفن همراه در کشور وجود دارد که 90 درصد مشترکان تنها از 200 مدل خاص استفاده مي کنند.
تعرفه ارسال پيامک با فونت لاتين 222 ريال و با فونت فارسي 89 ريال است.
افزايش تعرفه پيامک که پيش از اين 142 ريال بود، به منظور ترويج و گسترش استفاده از خط و زبان فارسي از تيرماه سال جاري اجرايي شده است.
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا