هند خريد سهام شيام تللينک از سوي اپراتور روسي را غير قانوني دانست

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،وزارت دارايي هند با اعلام اين که  سيستما در يک سرمايه گذاري توانسته 73.97 درصد از سهم شيام تللينک را بدست آورد ، افزود:کسب اين مقدار سهم بدن تصويب و دولت هند صورت گرفته که اين اقدام غير قانوني است.
اين وزارتخانه در گزارشي آورده است ، با توجه به قوانين هند لازم است اختصاص بيش از 49درصد سرمايه ازيک شرکت بومي به يک سرمايه گذار خارجي  به تصويب دولت برسد.
براي مثال وودافون انگليس با تصويب دولت توانست سهمي از اپراتور ايسار هند را بدست آورد.
بخش سرمايه گذاري هاي خارجي هند اعلام کرد، سيستما روسيه 51درصد از سهم اين اپراتور را از آن خود کرده است در حالي که اپراتور روسي سهم حاصل از اين سرمايه گذاري را 74 درصد اعلام کرد.
سيستما اعلام کرد ، 520ميليون دلار از مجموع 630ميليون دلار را براي کسب مجوز CDMAو ارايه سرويس هاي آن در کل هند پرداخت کرده است.
در ماه مي 62/8 ميليون کاربر جديد به تعداد کاربران هند افزوده شد.
در حال حاضر تعداد کل کاربران هند 9/277 ميليون نفر است.
اين آمار نشان مي دهد که چين و هند از نظر افزايش ماهيانه تعداد کاربران رقابت شانه به شانه اي با يکديگر دارند.
رتبه دوم بازارآسيا در اختيار هند مي باشد.همانند چين بازارارتباطي اين کشورنيزدرچنبره شبکه gsmمي باشدبه طوريکه سهم اين شبکه با 198.58ميليون کاربر تا پايان مارس 2008 حدود 75.1درصد بوده است.اين کشور12اپراتور فعال دارد.
هند12اپراتور فعال دارد.که شيام تللينک با 101هزار کاربر رتبه دوازدهم را در بين رقبايش در اين کشور دارا مي باشد.


سيستما شرکت مادر اپراتور MTNروسيه مي باشد که با بيش از 55ميليون کاربر رتبه اول را در بين يازده اپراتور ديگر اين کشور به خود اختصاص داده است.
134/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا