50 در صد سهام مخابرات بايد در بورس عرضه شود

”  دکتر بيژن صفوي ”  در گفت و گو با موبنا با بيان اين مطلب گفت : تحليلگران اقتصادي تنها عامل براي حضور گسترده‌تر سرمايه‌گذاراي در بورس را ارايه 50درصد از سهام مخابرات مي ‌دانند كه به نوعي اين امر  براي اقتصاد بخش خصوصي بسيار ارزشمند است .
عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب اظهار داشت : در شرايطي كه سهامداران براي خريد سهام شرکت مخابرات ايران در تب و تاب  هستند اما نحوه اطلاع رساني به مردم  بسيار محدود است و مديران اجراي بايد در اين زمينه تدابير بيانديشند..
وي به نحوه مديريتي و نظارتي شرکت مخابرات با گذشت  يک ماه از زمان خصوصي شدن اين شرکت اشاره کرد و گفت : وزارت ارتباطات در شرايط کنوني 5درصد سهام را واگذار کرده است ، ولي بزودي نيمي از سهام اين شرکت به مردم واگذار مي شود.
وي تصريح کرد : در حال حاضر کم کاري از سوي سازمان تنظيم بازار و مقرارت وزارت ارتباطات صورت نگرفته است ، اما اين سازمان بايد توجه داشته باشد که بايد در زمينه واگذاري پروانه خدمات به اپراتور ها ، تعيين تعرفه هاي خدماتي ، تنظيم رابطه متقابل بين اپراتور ها براي رقابت سالم و تدوين مقرارت براي ارايه خدمات ، نظارت داشته باشد.
وي به مشکلات اپراتور اول و دوم در ارايه خدمات اشاره کرد و ادامه داد :  هم اکنون مقدمات حضور اپراتور سوم  به بازار ايران فراهم شده است  و اين زنگ خطري براي  اپراتور اول و دوم خواهد بود که به فکر بهبود کيفت ارايه خدمات به مشترکان خود باشند .
B/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا