دستور العمل جديد تعيين خسارت شبکه فيبرنوري از ماه جاري اجرا مي شود

به گزارش موبنا “محمدباقر ظهوري فر” اظهار داشت:براساس اين دستورالعمل، مبالغ قابل پرداخت از خسارات قطعي فيبرنوري، با در نظر گرفتن متوسط هزينه‌هاي بازسازي مسير قطع شده، محاسبه خواهد شد.
وي افزود: با توجه به اين موضوع، هزينه‌هاي خسارتي قطعي فيبرنوري در سال 87 افزايش خواهد يافت که از افراد و سازمان هاي خسارت زننده اخذ مي شود.
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت از شبکه فيبرنوري به عنوان يک سرمايه ملي نام برد و تصريح کرد: متاسفانه طي سال 86 نسبت به زمان مشابه سال پيش از آن، تعداد قطعي‌هاي فيبرنوري کشور افزايش يافته است.
ظهوري‌فر ادامه داد:پيش از اين، خسارات دريافتي در اين حوزه بسيار جزيي بوده که با عملياتي شدن اين دستورالعمل، هزينه‌هاي مذکور معتدل‌ و منطقي تر شده است.
وي خاطر نشان کرد : اين در حالي است که با تلاش‌هاي صورت گرفته و تمهيدات انديشيده شده،قطعي‌هاي اينترنت در سال گذشته نسبت به زمان مشابه سال 85، حدود 10 درصد کاهش يافته است.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات، مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت همچنين در خصوص برخي از آسيب‌هاي احتمالي قطعي‌هاي گسترده شبکه فيبرنوري گفت: آسيب اصلي در اين حوزه متوجه کاربران استفاده کننده از شبکه IP کشور است که متأسفانه به واسطه اين قطعي‌ها موجب کاهش کيفيت سرويس دهي  شبکه مي‌شود.
وي ادامه داد: از سوي ديگر قطعي‌هاي شبکه فيبرنوري موجب قطعي ارتباط ميان استان‌ها مي‌شود و فعاليت‌هايي که خدمات رساني آن‌ها از طريق شبکه ديتا صورت مي‌گيرد ، با مشکل و وقفه جدي مواجه مي شود.
ظهوري فر افزود: همچنين قطعي‌هاي گسترده فيبرنوري، ارتباطات بين المللي را که از اين شبکه بهره مي‌برند ، با مشکل روبرو مي‌کند.
وي خاطرنشان کرد: از آن جايي که شبکه ارتباطي کشور به صورت يکپارچه عمل مي‌کند، اين قطعي‌ها موجب بروز خسارات امنيتي و فرهنگي نيز مي‌شود.
به گفته اين مقام مسوول يکي از اصلي‌ترين دلايل قطعي‌هاي فيبرنوري، ناهماهنگي در اجراي طرح‌هاي عمراني است که در صورت همکاري نهادها و سازمان‌هاي مختلف، مي‌توان علاوه بر سازندگي، قطعي‌ها را در سال جاري کاهش داد.
128/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا