حذف سوبسيد مخابرات با اجراي طرح تحول اقتصادي نياز به کار کارشناسي بيشتري دارد

” دکتر محمد قلي يوسفي ” استاد دانشگاه اقتصاد علامه طباطبايي در گفت و گو با خبرنگار موبنا با بيان اين مطلب گفت : با اجراي طرح تحول اقتصادي در کشور مخابرات نيز در اين طرح دخيل است ، زيرا حذف سوبسيد مخابرات که توليد و عرضه همگي آنان دولتي است ، مشکلات جدي به وجود مي‌آورد، زيرا فرآيند دولتي توليد اين‌ خدمات عموما با عدم کارآيي همراه بوده و بنابراين قيمت تمام شده واقعي آنان بسيار بالا است.
 وي ادامه داد : اگر بخواهيم هزينه عدم کارآيي‌ها را به مردم تحميل نماييم  يعني کل هزينه تمام شده را از مردم بگيريم ، نه انصاف است و نه توجيه اقتصادي دارد.
وي افزود : بنابراين حذف سوبسيد  خدمات مخابراتي در کشور بايد با فعال کردن بيش از پيش بخش خصوصي همراه گردد تا مصرف‌کنندگان حق انتخاب داشته باشند و علاوه بر آن، محيط رقابتي به وجود آمده موجبات افزايش کارآيي در توليد واحد‌هاي دولتي را فراهم آورد که اين امر در کشور‌هاي اروپايي به اجرا درآمد و نتيجه خوبي به همراه داشته است .
وي خاطر نشان کرد : با طرح تحول اقتصادي فعاليت‌هاي خصوصي‌سازي باچالش هاي جدي رو به رو خواهد شد و بر اين اساس بايد مديران اجرايي اقدامات لازم را صورت دهند .
يوسفي گفت  : طرح تحول اقتصادي بدون تاثير در بازارسرمايه نيز نخواهد بود و در واگذاري 700 تا 800 شركت مصوب دولتي اثرات نسبي را در پي خواهد داشت .
B /13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا