لزوم حل مشكل نصب آنتن تلفن همراه براي پوشش بهتر شبكه

سيدحسن رضوي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فرهنگ‌سازي را مهم‌ترين نكته مورد توجه در اين زمينه ذكر كرد و گفت: بايد تفكر عموم جامعه در رابطه با خطرساز بودن آنتن‌ها اصلاح شود زيرا تحقيقات ثابت كرده كه نصب اين آنتن‌ها در نزديكي منازل براي مردم خطرساز نيست.
وي با بيان اين كه براي نصب اين آنتن‌ها به صاحب منزل اجاره پرداخت مي‌شود گفت: ميزان اجاره بر اساس توافق با شهروندان و محل مورد نظر است كه اين اجازه به صورت سالانه پرداخت مي‌شود.
رضوي با تاكيد بر ضرورت آگاهي مردم از بي‌خطر بودن اين آنتن‌ها تصريح كرد: تعداد آنتن‌هايي كه در ماه‌هاي اخير جمع‌آوري شده از نصب آن بيش‌تر است كه اين خود جاي نگراني دارد زيرا براي پوشش كامل و آنتن‌دهي بهتر بايد سايت ايجاد كنيم اما زماني كه شهروندان به ما كمك نمي‌كنند و همكاري لازم را در اين زمينه انجام نمي‌دهند و فضاهاي خالي پشت بام‌ منازل را در اختيارمان قرار نمي‌دهند، چگونه مي‌توانيم در اين زمينه موفق عمل كنيم؟
وي با بيان اين كه امواج آنتن‌ها جزو فركانس سبز و بي‌خطر محسوب مي‌شود، ساخت‌وسازها و ساختمان‌ها و برج‌هايي كه ساخته مي‌شوند را از ديگر عواملي برشمرد كه آنتن‌دهي را با مشكل مواجه مي‌كند زيرا ساختمان‌هايي كه جديد ساخته مي‌شوند مسيرهاي تشعشعي آنتن‌ها را تغيير مي‌دهند.
معاون فني و مهندسي شركت ارتباطات سيار ايران همچنين در ادامه با اشاره به سرويس هدايتگر همراه اول گفت: اين سرويس تا پايان سال جاري فعال مي‌شود كه البته در حال حاضر اين سرويس در برخي جاها مثل اصفهان و كيش مراحل آزمايشي خود را سپري مي‌كند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا