امکان پيگيري مزاحمان سيم کارتهاي اعتباري وجود دارد

محمد حسين پور ابتهاج  در گفت و گو با خبرنگار موبنا افزود : اصول محاکمات جزايي و قوانين شکلي دادرسي دادگاه هاي عمومي،در خصوص ارتکاب اين تخلفات موجود است.
وي اظهار داشت: چنانچه شاکي در محل اقامتش، نسبت به مزاحمت هايي خارج از حوزه قضايي خود  طرح شکايت کند، داد سرا تحقيقات مقدماتي را آغاز  و در صورت لزوم با صدور نيابت هاي قضايي يا در صورت  ثبوت با قرار عدم صلاحيت قضايي، تشريفات قانوني لازم را  اعمال مي کند . 
به گفته اين وکيل دادگستري ، با همه اين اوصاف و با وجودي که  زمان طولاني از عمرتلفن همراه در کشور ما نمي گذرد، مسئولان بايد  براي تدوين آيين نامه ويژه و مدون اين وسيله ارتباطي  اقداماتي را انجام دهند.
اين کارشناس حقوقي خاطر نشان کرد: تلفن همراه يک تکنولوژي وارداتي است که در کنار امتيازات  ومزاياي  گوناگون، مسائل خاص خود را به همراه داشته و نياز است تا قوانين خاصي در اين خصوص در دادسراهاي ويژه تعريف شود.
وي با اشاره به اين که  در ابتدا لازم است که قوانين و مقررات کشور توليد کننده و صادر کننده اين تکنولوژي هاي جديد  بررسي و مورد مطالعه قرار گيرد؛ادامه داد: سپس مي توانيم  با يک نگاه تطبيقي در خصوص تدوين قوانين و مقررات  مدون به روز حرکت کنيم .  
117/ح الف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا