طراحي نرم‌‏افزار تشخيص برخط کلمات فارسي و قابل پياده‌‏سازي بر روي موبايل

محمد علي بزرگ‌‏زاده، دانش آموخته کارشناسي ارشد و مجري طرح در گفت‌‏وگو با ايلنا گفت: با بکارگيري اين نرم‌‏افزار کاربران مي‌‏توانند به جاي تايپ کلمات از طريق صفحه کليد آنها را با قلم نوري بنويسند که نرم افزار فوق دستنويس نگارش يافته را شناسايي کرده و آن را به قالب تايپ شده در مي‌‏آورد.
وي گفت: در بيشتر پروژه‌‏هايي که پيش از اين براي زبان فارسي انجام گرفته است، تشخيص در سطح حروف مجزا است ولي در پروژه فوق، تشخيص در سطح کلمه انجام مي‌‏شود.
مجري طرح اظهار داشت: اين نرم‌‏افزار قابليت پياده‌‏سازي بر روي موبايل‌‏هاي پيشرفته، دستگاه‌‏هاي PDA و کامپيوترهاي شخصي را دارد و به افراد اين امکان را مي‌‏دهد که به جاي تايپ کلمات از قلم نوري استفاده کنند.
بزرگ‌‏زاده گفت: اين نرم‌‏افزار کلمه نوشته شده را از بين 12000 کلمه شناسايي مي‌‏کند و بسته به تنظيمات سيستم، زمان لازم براي شناسايي بين 1.5 تا 2 ثانيه است.
وي مزاياي اين سيستم را سادگي پياده‌‏سازي، امکان تنظيم دقت در مقابل سرعت شناسايي و امکان تطبيق با نويسنده ذکر کرد و گفت: عدم وجود شرايط محدودکننده در نحوه نگارش و عدم وابستگي مدت زمان شناسايي به حجم فرهنگ لغات از ديگر ويژگي‌‏هاي اين نرم‌‏افزار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا