ارتباطات

آيفون از چشم کاربران ژاپني افتاده است

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اسوشييتد پرس”، با گذشت دو ماه از ارايه آيفون نسل سومي فروش اين گوشي در سراسر جهان، به غير از ژاپن  از رشد خوبي برخوردار بوده است.
تقاضا براي عرضه آيفون در ژاپن از زمان ارايه آن در 11 جولاي ميلادي (21تير) روز به روز در حال کاهش است.
شرکت اپل با ” سافت بانک” سومين اپراتور بزرگ ژاپن، براي ارايه آيفون نسل سومي قرارداد همکاري امضا کرد   و کاربران ژاپني نيز مانند ديگر نقاط جهان پيش از ارايه اين گوشي جنجالي براي خريد آن صف بسته بودند.
با اين وجود تحليلگران کاهش فروش آيفون در اين کشور برآورد کرده اند.
در حال حاضر هيچ فروشگاهي در ژاپن کمبود آيفون ندارد و کاربران مي توانند به راحتي از طريق اپل و سافت بانک و حتي خرده فروش هاي ژاپني به آيفون نسل سومي دسترسي پيدا کنند.
سخنگوي سافت بانک با 5/19 ميليون کاربر از توضيح در مورد کاهش فروش آيفون خودداري کرد.
يکي از علل کاهش فروش اين گوشي رقابت سخت سازندگان داخلي تلفن همراه در اين کشور با شرکت هاي بزرگ و عدم تمايل کاربران به پرداخت هزينه هاي گزاف براي خريد گوشي هاي خارجي است.
بيش از 10 سازنده داخلي تلفن همراه در ژاپن با شرکت هاي بزرگي مانند نوکيا در اين کشور رقابت مي کنند.
براي مثال، نوکيا، بزرگ ترين سازنده تلفن همراه در جهان تنها يک درصد سهم بازار ژاپن را به خود اختصاص داده است در حالي که شرکت Sharp ژاپن  25 درصد سهم اين بازار در اختيار دارد.
به گزارش شرکت تحقيقاتي ” MM ريسرچ” در دو ماه آغازين ارايه آيفون در ژاپن 200 هزار دستگاه در اين کشور به فروش رفت اما پس از آن بازار ژاپن با کاهش تقاضا روبرو شد.
 تحليلگران پيش بيني کرده اند که فروش اين گوشي در نهايت به 500 هزار دستگاه خواهد رسيد و اين نيمي از يک ميليون گوشي آيفون است که اپل براي فروش در ژاپن پيش بيني کرده بود.
112/ 14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا