برندگان مزايده‌ي اپراتور سوم تلفن همراه اويل دي‌ماه انتخاب مي‌شوند

كمال محامدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي مزايده‌ي اپراتور سوم تلفن همراه گفت: خريد اسناد اين مزايده از روز 23 شهريورماه آغاز شد و تا 13 مهرماه ادامه دارد و طبق برنامه زمان‌بندي شركت‌كنندگان تا پنجم آبان‌ماه فرصت دارند كه پيشنهادات خود را در اين زمينه ارايه كنند.
وي ادامه داد: برندگان اين مزايده حداكثر پس از 9 ماه از زماني كه پروانه‌ي فعاليت براي آن‌ها صادر مي‌شود، فرصت دارند سيم‌كارت‌هاي خود را ارايه دهند كه با اين روند زمان ارايه سيم‌كارت‌ها تا نيمه‌ي اول سال آينده به طول مي‌انجامد.
محامدپور مدت ارايه‌ي پروانه اين اپراتور را 15 ساله و قابل تمديد براي دو دوره 5 ساله عنوان کرد و افزود: براي اين که فن‌آوري نسل سوم بتواند در کشور به ضريب نفوذ مناسبي برسد، به مدت دو سال براي آن انحصار زماني ديده شده است.
به گفته‌ي معاون وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، اين اپراتور طبق پيش‌بيني مي‌تواند در شرايط عادي، حدود 17 ميليون مشترک جذب کند که شش ميليون مشترک تلفن و 11 ميليون نيز مشترک سرويس‌هاي ديتا خواهند بود و افزايش و کاهش اين ميزان مشترک به توانايي اپراتور در شرايط رقابتي بستگي دارد.
گفتني است بحث اتصال متقابل شبکه با رعايت شرايط و ضوابط، ممنوعيت از هرگونه عملکرد ضد رقابتي و نگهداري و پشتيباني شبکه بر عهده اپراتور است و مديريت مديريت فني و پشتيباني آن بايد ايراني باشد، همچنين اپراتور سوم تلفن همراه همانند ساير اپراتورها بايد هزينه بلوک‌هاي اختصاص شماره و حق فرکانس را طبق جدول رگولاتوري بپردازد و از جمله تعهدات اپراتور سوم پوشش شهرها و جمعيتي به مدت چهار سال، پوشش جاده‌اي به مدت پنج سال و رعايت حداقل تعهدات کيفيتي است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا