سود 1175 ميليارد توماني شركت مخابرات از سي شركت زيرمجموعه

 به گزارش خبرنگاراقتصادي خبرگزاري فارس ، سهام شركت مخابرات در حالي امروز با صف خريد حدود 76 ميليون سهمي و رشد قيمت هر سهم به 191 تومان همراه شده كه مقايسه صورت هاي مالي ساليانه (حسابرسي شده و نشده) شركت هاي فرعي و صورت هاي مالي 12 ماهه شركت ارتباطات سيار (حسابرسي شده) از سوي سازمان حسابرسي اعلام و مورد تاييد سازمان بورس قرار گرفت.
بررسي هاي فارس از وضعيت سود و زيان 29 شركت مخابراتي استاني ( صورت هاي مالي شركت مخابرات خراسان شمالي حسابرسي نشده است ) و شركت ارتباطات سيار نشان مي دهد كه شركت ارتباطات سيار با بيشترين سود و شركت مخابراتي استان مازندارن با كمترين سود مواجه شده اند و سه شركت مخابراتي استاني خراساني جنوبي ، ايلام و كهكيليويه و بوير احمد با زيان همراه شده اند.
براين اساس ، شركت ارتباطات سياردر طول يك سال بيش از 934 مييارد تومان سود به دست آورده و به عنوان سوده ترين شركت زيرمجموعه مخابرات شناخته شد اما شركت مخابراتي استان مازندان با سود 69 ميليون و 800 هزار توماني كمترين سود را در بين شركت هاي مخابراتي استاني شناسايي كرده است.
اين در حالي است كه در برابر سود دهي 28 شركت وابسته به شركت مخابرات ، شركت هاي مخابراتي استاني خراسان جنوبي و ايلام با زيان 195 و 352 ميليون تومان مواجه شده اند و زيان شركت مخابراتي كهكيليويه و بوير احمد بيش از 5 ميليارد و 600 ميليون تومان بوده است.
به گزارش فارس ، مجموع سود شركت مخابرات ايران از 30 شركت زيرمجموعه بيش از هزار و 175 ميليارد تومان برآورد مي شود كه با توجه به وجود بيش از 45 ميليارد سهم اين شركت ، سود هر سهم مخابرات ( بدون احتساب سود شركت مخابراتي استان خراسان شمالي و شركت مادر) حدود 250 تومان براورد مي شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا