برخورد جدی با قاچاقچیان گوشی ضروری است

“کیوان مقیمی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان  خبری موبنا اظهار داشت: نیروی انتظامی و نهادهای مسئول باید با سیاست های جدید خود برخورد جدی واساسی به منظورجلوگیری از توزیع کالا هایی که از طریق مبادی غیرقانونی وارد بازار کشور می شوند، داشته باشند چرا که 95 درصد از سهم بازار توسط قاچاقچیان تامین می شود.
وی افزود: برای ساماندهی این شرایط کاهش تعرفه واردات این کالای ارتباطی نیز باید در دستور کار دولت قرار گیرد چرا که میزان تعرفه فعلی مشکلاتی را در مسیر ادامه فعالیت گسترده شرکت های قانونی ایجاد کرده است.
یکی دیگر از فعالان بازار معتقد است: با توجه به افزایش چشمگیر فعالیت قاچاقچیان دولت، واردکنندگان قانونی و مصرف کنندگان از جمله متضرران اصلی این میدان محسوب می شوند.
در همین حال یکی از نمایندگان قانونی گوشی موبایل معتقد است: هم اکنون با عرضه سیمکارت های اعتباری ارزان قیمت میزان تقاضا برای گوشی تلفن  همراه نیز به شدت افزایش یافته است که به موجب همین امر ایجاد بازاری مناسب  باید شرایط اطمینان خاطر برای مصرف کننده فراهم شود.
“حسین پاینده” مدیرعامل شرکت پارس کامتل دراین باره گفت: کاهش منطقی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و برخورد جدی نهادهای دولتی مبنی بر واردات غیرقانونی این کالا باید در اولویت دستور کار دولت قرار داشته باشد.
129/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا