مصوبه رگولاتوری برای کاهش قیمت VOIP اجرایی نشده است

ژیرایر وارتانیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه ارائه خدمات تلفن اینترنتی بین الملل به صورت مشروط برای 114 شرکت فعال این حوزه برقرار است ، اظهار داشت: به دلیل نظارت و مدیریت روی مکالماتی که از ایران خارج می شود باید ارتباط 114 شرکت از طریق مسیر سه پیمانکار شرکت ارتباطات زیرساخت انتقال یابد .
وی افزود: شرکت های VOIP موظف به پرداخت مبلغ 22 تومان به ازای هر دقیقه بابت عوارض شده بودند که با اعتراض انجمن شرکت های اینترنتی این قیمت با کار کارشناسی سازمان تنظیم مقررات ، به 10 تومان کاهش یافت اما همچنان مبلغ گذشته در فاکتور شرکت ها محاسبه می شود.
وارتانیان با تاکید بر اینکه شرکت های تلفن اینترنتی میزان سوددهی که باید از بابت ارائه این خدمات داشته باشند را ندارند ، گفت: جایگاه شرکت های حاضر در این حوزه دیده نمی شود و این مساله باعث ضرر و زیان این شرکت ها شده است.
گفته می شود مصوبه کاهش قیمت هر دقیقه استفاده از VOIP که در 18 مردادماه تصویب شده نهم  شهریورماه به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شده است که اجرایی شدن این مصوبه نیازمند تعیین راهکار مالی – اداری و تنظیم الحاقیه در قرارداد بین شرکت ارتباطات زیرساخت و سه پیمانکار مربوط به VOIP است .
سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده است که مبنای اعمال تعرفه 100 ریالی VOIP ، هجدهم مردادماه که تاریخ تصویب این مصوبه است، خواهد بود.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا