امكان‌پذير شدن استفاده‌ي مشترك اپراتورهاي وايمكس و تلفن همراه از آنتن‌ها‌

محمدعلي عابدي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با توجه به آيين‌نامه‌ي استفاده‌ي مشاعي يا مشترك كه مورد تصويب اپراتورها و مجمع اين شركت قرار گرفته از اين پس آن‌ها به راحتي مي‌تواند از تمام امكانات آنتن‌هاي BTS استفاده كند.
وي با بيان اين كه آيين‌نامه‌ي استفاده از سايت شرينگ تهيه و به تصويب مجمع شركت رسيده است گفت: اين آيين‌نامه براي سازمان‌ تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارسال شده كه در آن چگونگي تعامل بين اپراتورها و حق‌السهم‌شان از هر BTS مشخص شده است.
او ادامه داد: در حال حاضر نزديك 3 هزار BTS همراه اول در تهران وجود دارد و حدود 800 BTS نيز به اپراتور دوم و 500 BTS نيز متعلق به تاليا است كه با تصويب آيين‌نامه سايت شرينگ توسط مجمع شركت ارتباط مشترك شهر و نظر نهايي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و قوانين براي اين آيين‌نامه، بستر استفاده BTSها براي اپراتور سوم و وايمكس فراهم شده است.
عابدي با اشاره به اين كه هنوز تعرفه‌ي اين موضوع مشخص نشده است گفت: در حال حاضر دو مشاور به شركت ارتباط مشترك شهر و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در زمينه‌هاي حقوقي و تعيين تعرفه كمك مي‌كنند تا تعرفه‌ي بين اپراتور براي هر سايت مشخص شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا