نظر مصرف کنندگان ايراني در تدوين استاندارد ها لحاظ شود
“محمد قلي يوسفي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت : در ايران نيز بايد نهادهايي همانند تشکلهاي حمايت از مصرف کنندگان گوشي تلفن همراه وجود داشته باشد تا نه تنها توسط خود مصرفكننده بلكه گروههايي داوطلبانه در راستاي كسب حقوق مشتريان شركتها را مجبور به رعايت حقوق آنان كنند.
اين مدرس دانشگاه علامه طباطبايي ادامه داد : رعايت حقوق مصرف كنندگان گوشي هاي تلفن همراه در عرصه هاي تبليغات رسانه اي ، ساختار حقوقي و نظام قضايي حمايت از مصرف كننده ، وظايف توليدكنندگان، سازوكارهاي مراجعه مصرفكنندگان به مراجع ذيربط در واحد توليدي يا مراجع قضايي و نقش موسسه استاندارد به عنوان يك مرجع رسمي در كشور، مواردي است كه در مورد حقوق مصرفكننده هر كدام از جايگاه و اهميت ويژهاي برخوردار است .
وي خاطر نشان کرد : رويكرد اصولي براي رضايت مشتري توليد كيفي است آنگونه كه مشتري ميخواهد و ميپسندد ولي كيفيت را مشتري تعريف ميكند و مولفههاي مهم مشتري مداري عبارتند از” قيمت رقابتي و ايجاد شرايطي كه توليدكننده و مصرفكننده هر دو برنده باشند.
وي افزود : ايجاد اطمينان و اعتماد در مصرفكننده ، ارائه خدمات پس از فروش مطلوب و تنوع محصول، برقرار كردن ارتباط مستمر با مشتري نيز از ديگر اقداماتي است که بايد وجود داشته باشد .
با وجود ارائه بيش از40ميليون سيم کارت و گوشي طي 14 سال گذشته درايران هيچ اتحاديه اي بر عمل کرد وارد کنندگان و توليد کنندگان گوشي و سيم کارت نظارت نمي کند .
123/16