مزاحمت هاي موبايلي از طريق امور مشترکين مختص هر اپراتور قابل پيگيري است

صابر فيضي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اينکه “تفاوتي ندارد که مزاحمت تلفني از چه شبکه اي براي مشترک به وجود آمده است”، اضافه کرد: چنانچه مشترکان اپراتورهاي اول ، دوم و تاليا از هر شبکه ديگري با مزاحمت تلفني مواجه شدند، بايد با مراجعه به دفاتر امور مشترکان و پرکردن فرم درخواست پيگيري مزاحمت تلفني اپراتورهاي خود را از موضوع مورد نظر آگاه کنند.
وي در خصوص بروز برخي مزاحمت هاي موبايلي از شبکه سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل براي ساير اپراتورها، اظهار داشت: اغلب افراد فکر مي کنند که مزاحم تلفني دارند؛ در حاليکه با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شده تنها يک دهم درصد از تقاضاهاي پيگيري مزاحمت تلفني، درست بوده است.
به گفته فيضي،”پس از تکميل فرم توسط مشترک، مابقي مراحل به دستور مراجع قضايي و با شناسايي شماره مورد نظر انجام مي پذيرد.”
اين در حالي است به موجب ماده 641 قانون مجازات اسلامي، مجازات حبس از يک تا شش ماه براي مزاحمين تلفني پيش بيني شده است.
طبق تبصره 2 ماده 14 قانون تاسيس شرکت مخابرات ايران مصوب سال 1350 هر کس وسيله مخابراتي در اختيار خود را وسيله مزاحمت ديگري قرار دهد، يا با عمد و سوء ثبت نيت ارتباط ديگري را مختل کند، براي بار اول پس از کشف، ارتباط تلفني او به مدت يک هفته همراه با اخطار کتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم پرداخت هزينه هاي مربوطه خواهد بود.
همچنين براي بار دوم پس از کشف مزاحمت تلفني، ارتباط تلفني او به مدت سه ماه با اخطار کتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم تقاضاي مشترک و پرداخت هزينه هاي مربوطه خواهد بود.
در صورت مزاحمت تلفني براي بار سوم، شرکت ارتباط تلفني وي را به طور دائم قطع و اقدام به جمع آوري منصوبات تلفن کرده و وديعه مربوط به مشترک را پس از تسويه حساب مسترد خواهد کرد.
براساس اين گزارش، اين قانون مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز سه شنبه نهم تيرماه سال 1366 در مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 21 تير ماه همان سال به تائيد شوراي نگهبان رسيده است.
128/ 16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا