چند خبر از حوزه تلفن همراه و اپراتورهاي جهان

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” موبايل واگ” ،  اين گوشي که به شکل کشويي ساخته شده  و داراي با قابليت ضبط تصاوير با کيفيت بالا است و از صفحه نمايش 3 انيچي / 480 – 800 پيکسلي ، پشتيباني  1-Seg ، سيستم اتصال WiFi  و بلوتوث 2 برخودار مي باشد.
اين گوشي همچنين داراي دوربين 2 مگاپيکسلي ، سيستم عامل ويند وز موبايل حرفه اي 1/6  و قابليت استفاده از کارت حافظه جانبي به منظور افزايش ميزان ظرفيت حافظه داخلي ، باتري باظرفيت مناسب براي 420 ساعت حالت آماده بکار و  360 ساعت مکالمه است .
اين گوشي قراراست در کشور ژاپن عرضه شود.
*****
گوشي تلفن همراه جديد سوني اريکسون مدل ” اس او – 01 آ ” / E -01A که  توسط شرکت ژاپني ” ان تي تي  دوکومو” به بازار ژاپن عرضه شود، معرفي شد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” موبايل واک” ، 
يک طرف اين گوشي داراي صفحه کليد و يک صفحه نمايش کوچک است و طرف  ديگر گوشي نيز داراي صفحه نمايش بزرگتر تماما لمسي است .
جزييات بيشتر درباره اين گوشي ، از جمله قيمت و زمان دقيق فروش ، درسايت ايينترنتي موبايل واک ، اعلام نشده است.
*****


شرکت iPass که ارايه دهنده سرويس ها و نرم افزار در آمريکاي شمالي است به تازگي از توسعه و ارتقاي شبکه Wi-Fi در روسيه خبر داده است.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، اين اقدام با همکاري شرکت VimpelCom  دومين اپراتور بزرگ روسي که 42 ميليون کاربر دارد، صورت گرفته است.
 بيش از 14 هزار نقطه Wi-Fi به شبکه رومينگ پهن باند جهان افزوده شده و کاربران مي توانند به سادگي از طريق نرم افزار iPassConnect به وب دسترسي داشته باشند و  اين سرويس به کاربران امکان مي دهد که هزينه اضافي صرف نکنند و از شارژ رومينگ اطلاعات بين المللي و Wi-Fi استفاده کنند.
شرکت iPass اعلام کرد که بزرگ ترين شبکه Wi-Fi فعال تجاري در دنيا را با پوشش دهي بيش از 100 هزار نقطه شامل 80 فرودگاه و بيش از 20 هزار هتل دارا است.
*****
ديالوگ تلکام اعلام کرد، سهم اين اپراتور در بازار ارتباطي سري لانکا از 50 درصد فراتر رفته است.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،به گفته يک مقام آگاه اين اپراتور توانست تا پايان ژوئن تعداد کاربران خود را به پنج ميليون برساند که از زمان فعاليت اين اپراتور تاکنون رقم قابل توجهي است.
“هانس ويجاياسوريا” مدير اجرايي ديالوگ تلکام  گفت : اين اپراتور با شعار” نوآوري براي تسلط” توانست پيشرفته قابل توجهي را در کارنامه خود ثبت کند و در حال حاضر يکي از اپراتورهاي مطرح در سري لانکا به شمار مي آيد.
وي با بيان اين که اپراتورها ي يسري لانکا به دليل  درگيري دولت با شورشيان تاميل نتوانسته اند شبکه هاي خود را به داخل مناطق نظامي گسترش دهند افزود: ديالوگ اين آمادگي را دارد که شبکه خود را براي پوشش دهي سراسري گسترش دهد.
وي افزود:سرويس هاي اين شرکت حدود 90درصد جمعيت اين کشور و 70 درصد منطقه جغرافيايي را در بر مي گيرد.
“موبيل تل” ديگر اپراتور سري لانکا 19.5 درصد از سهم بازار و “تيگو”  و “هاچ” به ترتيب 16 و 13.5 درصد از سهم بازار اين کشور را به خود اختصاص داده اند.


*****
شرکت کانادايي RIM سازنده گوشي هاي هوشمند بلک بري همزمان با ارايه آخرين گوشي هاي خود با نام Storm از عرضه ابزارهاي توسعه دهنده و ارتقا دهنده براي سه گوشي جديد بلک بري خبر داد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، اين ابزارها براي ساخت و توسعه کاربردها نه تنها براي Storm بلکه براي دو گوشي جديد Pearl Flip و Bold بلک بري طراحي شده اند.
يکي از اين ابزارها JDE v4.7 نام دارد که مخصوصا براي گوشي Storm که از سيستم عامل 4.7 بلک بري بهره مي برد، طراحي شده و فقط در نسخه بتا موجود است.
اين ابزار از ويژگي هايي چون پشتيباني از صفحه نمايش لمسي براي کاربردهايي که مي توان به صفحه نمايش لمسي اضافه کرد، ساخته شده و کاربرد شتاب سنج، چرخش تصوير صفحه نمايش، کنترل صفحه کليد مجازي و دوربين ارتقا يافته را امکان پذير مي کند.
براي گوشي هاي Pearl Flip و Bold نيز ابزار JDE v4.6  ارايه شد که سرويس هاي مکان يابي، نگاره سازى ، زنگ ها و پيام هاي شخصي سازي شده را به کاربر ارايه مي دهد.    
به منظور دانلود اين ابزارهاي توسعه دهنده کاربران بايد به وب سايت رسمي شرکت RIM مراجعه کرد.


*****
مي فون اپراتور تلفن همراه جاماييکا اعلام کرد: از اين پس سرويس هاي توليدي توسط اين اپراتور را با نام برند “کلارو” عرضه خواهد کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”ّ  نقل از سايت “سلولارنيوز”، يک مقام اگاه با بيان اين که کلارو نام برند اپراتور تلفن همراه آمريکن مويل است، گفت:اين اپراتور برزيلي سال گذشته اپراتور جاماييکايي را به ارزش 70 ميليون دلار خريداري کرد و در حال حاضر 100درصد سهم اين اپراتور را در اختيار دارد.
مقامات اين اپراتور با ابراز خرسندي از اين تصميم  هدف خود را افزايش رقابت در بازار و غلبه بر توليداتي همچون نسل جديد آيفون اپل  اعلام کردند.


*****
شرکت کره اي “سامسونگ الکترونيک ” گوشي جديد تلفن همراه مدل  YP-P2: BMW Edition را معرفي کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي موبايل واک ،  اين گوشي  داراي سيستم مديا پلي ير قابل حمل است که شرکت آلماني  BMW بطور اختصاصي آن را ارايه خواهد کرد.
قيمت اين گوشي که قسمت هاي پشت و روي آن آرم  ” ب ام و” نقش بسته است ،  درسايت اينترنتي موبايل واک  اعلام نشده است .
*****
ويندوز موبايل حرفه اي 1/6 ارتقا يافته براي گوشي تلفن همراه مدل ” پنتک Duo  ”  به بازار موبايل عرضه شد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” اسلش فون” ،  نرم افزار ياد شده در 29 سپتامبر عرضه  و سپس به شکل ارتقا يافته براي استفاده در گوشي تلفن همراه ياد شده ، ارايه شده است.
اين نرم افزار درحال حاضر آماده دانلود و نصب روي گوشي هاي تلفن همراه پنتک دو است.
Pantech Duo  به شکل کشويي و داراي دو صفحه کليد بوده که با رنگ قرمز براي روز ولنتاين در نظر گرفته شده است.
اين گوشي جديد از يک طراحي جمع و جور با ويژگي هاي گسترده برخوردار است و داراي صفحه کليد شماره اي با 12 کليد به علاوه يک صفحه کليد کامل QWERTY براي تايپ راحت پيام کوتاه مي باشد.
همچنين اين گوشي داراي امکان پنج روش ناوبري ، پشتيباني از شبکه نسل سوم با HSDPA براي انتقال اطلاعات با سرعت بالا، نقشه هاي تله ناو و نيز پردازنده 416 MHz Marvell Bulverde است.
  Duoاز ويندوز موبايل 6.0 ، آفيس مايکروسافت اوت لوک موبايل و XpressMail ، ويندوز مديا پلي ير10 ، اينترنت اکسپلورر موبايل و برنامه هاي مسنجر ياهو، AOL و ويندوز لايو پشتيباني مي کند.
صفحه نمايش اين گوشي 2.2 اينچي QVGA با صفحه زمينه LED ، دوربين 3/1 مگاپيکسل با زوم ديجيتال 4x ، mini USB  وامکان ارتقا حافظه با کارت  microSDتا 2 گيگابايت است.
ابعاد اين گوشي 102 x 50 x 21  و وزن آن 110 گرم است و داراي دو صفحه کليد مجزا است.
*****
نيوز کورپ اعلام کرد ، بخشي از سهام جامبا شرکت تهيه کننده محتواهاي موبايلي را که تحت مالکيت وري ساين است، به ارزش 188 ميليون دلار خريداري کرده است.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،نيوز کورپ با بيان اينکه در سال 2007 ميلادي با همکاري “شرکت فاکس موبايل اينترتينمنت” مقداري از سهام جامبا را خريداري کرده بود، افزود: با کسب اين مقدار سهام به عنوان سهامدار اصلي اين شرکت شناخته شده است. 
به گفته يک مقام آگاه نيوزمي تواند با اين قرارداد تمرکز بيشتر خود  را روي زيربناهاي اينترنتي معطوف کند.
وري ساين نيز در باره اين واگذاري اعلام کرد: در مي 2004 ميلادي مقداري از سهام جامبا را به ارزش 273ميليون دلار خريداري کرد که بخشي از آن  را در سپتامبر 2008 ميلادي به نيوز کورپ واگذار کرده است.
نيوز کورپ روزنامه انگليسي زبان است  که در کشورهاي مختلفي چون آمريکا،استراليا و بيشتر کشورهاي آسيايي و اروپايي منتشر مي شود.
سرويس هاي روزنامه اي  آن شامل بخش نيوز اينترنشنال در انگليس ليميتد در استراليا ، نيويورک پست در آمريکا و  وال استريت ژورنال در آمريکا، آسيا و اروپا منتشر مي شود.
131/ 134/135/ 14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا