مدير عامل شركت مخابرات ايران خبر داد:

طبق آخرين اخبار قرار بود سرويس مذكور شهريورماه براي مشتركان همراه اول راه‌اندازي شود اما اين موضوع هنوز در هاله‌اي از ابهام بوده و مدير عامل شركت مخابرات ايران در حالي از راه‌اندازي آن تا پايان سال جاري در كشور خبر داده است كه برخي گزارش‌ها از آمادگي و فراهم شدن ظرفيت لازم از سوي شركت ارتباطات سيار براي ارايه‌ي اين سرويس به تعدادي از مشتركان خبر مي‌دهند.
صابر فيضي – مدير عامل شركت مخابرات ايران – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: ارايه‌ي خدمات مرتبط با GPRS برروي تلفن همراه نيازمند آماده شدن نرم‌افزار مورد نياز در اين رابطه است كه اين نرم‌افزار هم‌اكنون مراحل پاياني خود را سپري مي‌كند و تا پايان سال جاري خدمات اينترنت برروي تلفن همراه در تهران راه‌اندازي خواهد شد.
به گفته‌ي وي تا دو ماه آينده مراحل آزمايشي خدمات اينترنت برروي تلفن همراه در تهران طي مي‌شود و تا پيش از پايان سال جاري شاهد گسترش آن در تمام مناطق كشور خواهد شد؛ در حال حاضر در تهران و برخي استان‌ها اين سرويس به صورت آزمايشي تست مي‌شود.
پيش از اين گفته شده بود كه اين سرويس براي تمامي مشتركان از جمله مشتركان اعتباري در نظر گرفته شده است كه با فعال شدن سرويس GPRS براي مشتركان اپراتور اول سرويس MMS (ارسال صوت و تصوير) امكان‌پذير خواهد شد.
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات هم به خبرنگار ايسنا گفته بود: ‌سرويس GPRS تلفن همراه در همراه اول با ارتقاي نسل از 2 به 2،75 مراحل نهايي خود را در تهران سپري مي‌كند و قرار شده تا هر هفته‌ 50 هزار نفر در تهران به اين شبکه اتصال پيدا کنند تا اشکالات احتمالي نرم‌افزاري برطرف شود و بتوان اين سرويس را بعد از حدود دو ماه به حدود دو ميليون مشترک در تهران ارايه كرد.
دكتر محمد سليماني با بيان اين كه در حال حاضر سرويس GPRS تلفن همراه از سوي اپراتور دوم در حال ارايه است اظهار كرده بود: پس از تهران، شهرهاي اصفهان، تبريز، مشهد، شيراز در برنامه هستند و با سرعت تمام کشور در مدت کوتاهي به شبکه متصل خواهند شد؛ ارايه‌ي سرويس GPRS توسط همراه اول از برنامه‌هاي آتي اين وزارت‌خانه است.
گفتني است تعرفه‌ي‌ GPRS تلفن همراه كه اكنون به سرويسي پايه براي ارايه‌ خدمات مهمي بر بستر تلفن همراه در جهان تبديل شده است در جلسه‌ي كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شده كه به ازاي هر كيلوبايت اطلاعات به ميزان ‌14.8 ريال محاسبه مي‌شود؛ در اين سرويس كه امكان ارسال عكس،‌ اطلاعات، ‌تبليغات و مواردي از اين قبيل وجود دارد بايد تعهداتي از درخواست‌كنندگان گرفته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا