نصب چهار سایت نسل چهارم تلفن همراه در سنندج

به گزارش خبرنگار موبنا، آزاد حکمت ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت روزجهانی مخابرات گفت: هم اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۳۲.۶۸ درصد و تلفن همراه هم ۷۷.۹ درصد است.
وی عنوان کرد: طرح توسعه تلفن همراه را در سال ۹۳ اجرایی کردیم و در همین سال موفق شدیم ۴۸ سایت تلفن همراه را در استان راه اندازی کنیم.
وی از چندبرابرکردن سایت های تلفن همراه در سال جاری خبرداد و اظهارداشت: تا سه ماه آینده ۱۲۸ سایت جدید تلفن همراه در استان راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان به تغییر نسل تلفن همراه در استان اشاره کرد و افزود: در بهمن ماه سال ۹۳، ۳۴ سایت نسل سوم تلفن همراه در استان به بهره برداری رسید.
حکمت با اشاره به اینکه علاوه بر سنندج هم اکنون در شهرستان های سقز و بانه هم نسل سوم تلفن همراه راه اندازی شده است، بیان کرد: در سال جاری نیز دیگر شهرستان های استان هم دارای نسل سوم تلفن همراه می شوند.
وی با درخواست از مردم و سازمان های مختلف دولتی و غیردولتی برای یاری رساندن به شرکت مخابرات استان در توسعه تلفن همراه، بیان کرد: در تعدادی از نقاط استان برای تملک زمین با مشکلاتی مواجه هستیم که امیداواریم مردم و سازمان های مختلف در این رابطه ما را یاری کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان به تعداد روستاهای دارای اینترنت در استان اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان سال ۹۲ تنها ۹ روستای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار بود که در پایان سال گذشته تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت به ۳۳۹ رسید.
حکمت با بیان اینکه یک هزار و ۴۹۸ روستای استان هم اکنون دارای تلفن خانگی هستند، بیان کرد: فقط ۹۰ روستای استان در حال حاضر فاقد ارتباط اند و مابقی آنها از این نعمت برخوردار هستند.
129/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا