معرفي گوشي هاي جديد و چند خبر از اپراتورها

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” موبايل واک” ،  اين گوشي که کوچکتر از گوشي هاي همسان خودش است ؛ داراي يک آنتن است که قابليت  بازشدن و در داخل گوشي قرارگرفتن را دارد و از اين نظر از گوشي و آنتن آن محافظت بيشتري مي شود.
اين گوشي داراي يک ميان افزار ” ميني يو اس بي ” براي انتقال ديتا يا اطلاعات و همچنين يک بلندگوي تلفني درقسمت بالايي است که کاربرد يک هندز فري را براي اين گوشي دارد.
گوشي ياد شده فاقد قابليت هاي  استفاده از بازيها ، عکاسي و يا پخش موسيقايي ام پي تري پلي ير است ولي قابليت استفاده در هر مکاني را بدون هيچگونه استثنا و  محدوديت ،  دارد.
گوشي تلفن همراه Iridium 9555 همچنين داراي باتري با ظرفيت استفاده تا 30 ساعت حالت آماده بکار و يا 4 ساعت مکالمه را دارد.
*****
شرکت آمريکايي “موتورولا”  گوشي تلفن همراه جديد مدل ” Aura” را که از سري گوشي هاي گران قيمت با ويژه گي هاي خاص است ، به بازار معرفي کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “موبايل واک” ، اين گوشي با کد  نام V70 ( وي 70) نيز شناخته مي شود و داراي صفحه نمايش گرد  با 16 ميليون رنگ است .
اين گوشي با طرح کشويي ساخته شده است به اين صورت که بخش بالايي يا رويي گوشي بصورت کشويي / گردشي حرکت داشته و باز مي شود و داراي لنزکريستالي ساخت سوييس است که در ساخت اين لنز 62 قيراط ياقوت کبود ( سيليکات آلومينيوم و منيزيم) بکار رفته است.
اين گوشي داراي  دوربين 2 مگاپيکسلي ، بلوتوث استريو ، microUSB ، سيستم اتصال چهارباندي GSM ، قابليت استفاده از کارت حافظه جانبي microSD و قابليت هاي چند رسانه اي ( مولتي مديايي) است.
قراراست اين گوشي در 4 دسامبر با قيمت يکهزار و 99/999 دلار در فروشگاه هاي موتورولا عرضه شود.
” موتورولا”  همچنين گوشي جديد مدل ” RAZR2 V8″ را که نام  نمونه ويژه آن (انتيک رز)  Antique Rose است، معرفي کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” موبايل واک” ،   در ساخت اين گوشي گران قيمت 412 قطعه الماس بکار رفته است و همين امر موجب افزايش قيمت آن شده است.
گوشي ياد شده داراي تمامي قابليت ها ، کارآيي ها و سيستم هاي سخت افزاري نمونه اصلي ( نمونه ارزان قيمت) هست ولي از نظر طرح ، اندازه ها و وزن با نمونه اصلي متفاوت است.
در ساخت قسمت هاي داخلي اين گوشي از فولاد ضد زنگ استفاده شده است ولي در ساخت قسمت خارجي اين گوشي از شيشه مقاوم  در برابر حرارت و ضد خش استفاده شده است.
*****
  شرکت کانادايي فناوري هاي Bonac ، توليد کننده گوشي هاي لوکس با برند Mobiado  که دفتر مرکزي آن در وَنکور قرار دارد ، سه گوشي لوکس جديد معرفي کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، اين گوشي ها  موسوم به  Mobiado 105EM با رنگ سفيد و قرمز و Mobiado 105CLB به رنگ چوب است.
 بخش کناري گوشي هاي Mobiado 105EM از چوب که  در آن طلاي 24 عيار به کاربرده شده و قاب آن نيز از آلياژ برنج ساخته شده است.
کليدهاي گوشي هاي 105EM Special Edition  نيز از طلاي 24 عيار ساخته شده است ودر بخش جلو و پشت اين گوشي قطعات بزرگي از ياقوت کبود و الماس به کار برده شده است.
قسمت در پوش کشويي باتري نيز از يک قطعه ياقوت کبود ساخته شده است.
از ويژگي گوشي هاي لوکس Mobiado 105EM  مي توان به پشتيباني از چهار باند شبکه GSM/EGSM و دو باند شبکه WCDMA اشاره کرد.
دوربين 2 مگاپيکسلي با قابليت ضبط ويديو، يک گيگابايت حافظه داخلي، صفحه نمايش 2 اينچي که از 16 ميليون رنگ پشتيباني مي کند و اتصالات بلوتوث و microUSB از ديگر قابليت هاي اين گوشي ها است.
اين گوشي همچنين امکان پخش فايل هاي موسيقي با فرمت AAC،,
eAAC+  و MP3 را دارد.
 گوشي 105CLB نيز يک گوشي بسيار ظريف براي بازار تلفن همراه دنياست.
قسمت رو و پشت اين گوشي از قطعات بزرگي از ياقوت کبود تشکيل شده و در بخش پشتي آن لوگوي نقره اي Mobiado حک شده است.
بخش در پوشي باتري اين گوشي از قطعه بزرگي از ياقوت کبود ساخته شده است و قاب آن نيز از آلومينيوم ساخته شده است.
بخش کليدهاي اين گوشي از مکانيزم زيبايي برخودار بوده و با استيل پوشيده شده است و اين گوشي در دو رنگ مشکي و نقره اي طراحي شده و همان ويژگي هاي دو گوشي 105EM Special Edition را دارد.
در باره قيمت و زمان عرضه اين گوشي در سايت سافت پديا خبري منتشر نشده است.


*****
ورژن ارتقاء يافته هدست بلوتوث نوکيا BH-803 با نام BH-804 که پوشش آن از جنس آلومينيم و را بسيار سبک است ، به بازار ارايه شد.
 به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “موبايل واک”، اين هدست بلوتوث مجهز به نمايشگر LED با سه رنگ است و شارژ آن از طريق پورت ميکرو USB به راحتي انجام مي شود.
دوام باتري اين وسيله جانبي در هنگام استفاده 4 ساعت و در حالت آماده به کار 150 ساعت يا شش روز است.
در مورد قيمت اين هدست اطلاعاتي منتشر نشده است.


*****
نوكيا زيمنس اعلام كرد در حال تهيه ايستگاه هاي مجهز به فناوري Long Term Evolution (LTE) براي كاربران خود است.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،به گفته يك مقام آگاه ، نوكيا زيمنس اميدوار است تا پايان سال 2008 ميلادي بتواند اولين سري از سخت افزارهاي مجهز به LTE را در اختيار بيش از ده  اپراتور تلفن همراه مشترك خود در اسيا، اروپا و آمريكاي شمالي قرار دهد.
نرم افزار ارتقا يافته نيز تا نيمه اول سال 2009 ميلادي  ارايه مي شود و پيش بيني مي شود تا سال 2010 ميلادي به توليد تجاري برسد.
فناوري LTE سرويس هاي چند رسانه اي سريع و با ارزش افزوده را با کيفيت بالا ارايه خواهد داد ونوكيا زيمنس متعهد شد كه كاربران به راحتي و بدون هيچ گونه مشكلي مي توانند از اين فناوري استفاده كنند.
*****
شرکت اسپرينت هزينه لغو زودهنگام قرارداد(ETF)  را تا ماه دسامبر کاهش مي دهد و دان هسه مدير اجرايي اسپرينت سومين اپراتور بزرگ آمريکا، اعلام کرد کاهش هزينه لغو زودهنگام قرارداد به علت بحران هاي مالي جديد در آمريکا صورت مي پذيرد.
هزينه لغو زودهنگام قرارداد از کاربراني دريافت مي شود که به هر علتي قصد دارند قرارداد خود را با اپراتوري که تحت پوشش شبکه آن هستند زود تر از موعد مقرر لغو کنند.
شرکت اسپرينت پيشتر نيز از طرف انجمن ارتباط از راه دور آمريکا مجبور به کاهش هزينه هاي اضافي که از کاربران دريافت مي کرد، شده است.
بحران هاي اقتصادي جديد در آمريکا اپراتورها را مجبور کرده که به منظور پيروزي در رقابت سخت بازار هزينه ها را تا حد امکان کاهش دهند.
اطلاعاتي در مورد مبلغ دقيق هزينه (ETF) از طرف اسپرينت هنوز منتشر نشده است.
*****
ايرکام اينترنشنال، مشاور بهينه سازي و طراحي شبکه  اعلام کرد در زمينه فناوري نسل سوم با موبينيل مصر همکاري مي کند.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا “به نقل از سايت “سلولارنيوز”، بر اساس اين قرارداد  اير کام  در طراحي  و اجراي فناوري نسل سوم  براي کار در شبکه فناوري نسل دوم اين اپراتور مشارکت خواهد کرد و علاوه بر انتقال دوره ها ي فناوري نسل سوم ،سرويس هاي آموزشي و مشاوره را براي مهندسان موبينيل ترتيب خواهد داد.
“محمود هاتب” يکي از مقامات موبينيل با ابراز خرسندي از اين همکاري گفت:راهکارهاي اير کام امکان استفاده از سرويس هاي با کيفيت فناوري نسل سوم را دراختيار کاربران ما مي گذارد و باعث مي شود اين اپراتور رشد سريع تري را در بازار ارتباطي اين کشور داشته باشد.
بر اساس تازه ترين امار منتشر شده تعداد کاربران موبينيل تا پايان فصل اول 2008 ميلادي 15ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه مصر 51.5درصد اعلام شده است.
موبينيل در گزارش اخير خود اعلام کرد سود خالص اين اپراتوردر فصل اول 2008 ميلادي با 14 درصد رشد از 397ميليون پوند مصر به 451ميليون پوند مصر ( 84ميليون دلار )رسيده است.
درآمد اين شرکت نيز با 27درصد رشد از 1.8ميليارد پوند مصر به 2.3ميليارد پوند در فصل اول 2008 ميلادي رسيده است.  
*****
ميليكوم اينترنشنال اعلام كرد تعداد كاربران شرکت  در فصل سوم 2008ميلادي نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53درصد رشد داشته است و درآمد آن نيز در سه ماه سوم سال جاري با 27 درصد رشد به 896ميليون دلار رسيده است.
به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولانيوز”،بر اساس اين گزارش تعداد كل كاربران ميليوكوم در پايان اين فصل به 30 ميليون و  600 هزار كاربر رسيده است.
بر اساس اين گزارش، سود خالص شركت با رشد 17 درصدي 161 ميليون دلار برآورد شده است  و يك مقام اگاه با بيان اين كه  ميزان سرمايه گذاري ميليكوم تا پايان سال جاري به يك ميليارد و 500 ميليون دلار خواهد رسيد.
ميليکوم تهيه کننده سرويس هاي تلفن همراه در لوکزامبورگ است. اين شرکت در 16 بازار نوظهور آمريکا لاتين،آفريقا و آسيا حدود 20 ميليون کاربر دارد.
135/134/112/131/14/179

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا