نگاهي به بازار هدست هاي مجهز به بلوتوث

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، پيش بيني ها  موجب بروز و ظهور شک و ترديدهاي بر سر سود دهي بازار هدست بلوتوث و حفظ يا ادامه رشد پيشين آن شده است.
 بر اساس بررسي ها ي انجام شده، بازار هدست هاي مجهز به سرويس بلوتوث از يک ديد گاه مثبت و خوب است بطوري که پيش بيني مي شود عرضه آن تا سال 2010 ميلادي به بيش از 115 ميليون واحد خواهد رسيد.
بر اساس اين گزارش، دسترسي ساده به هدست هاي ارزان قيمت مجهز به اين فناوري و ادامه روند کاهش قيمت آن در فروشگاه ها باعث شده است بسياري از شرکت ها و سازندگان فعال  در مورد حضور و موقعيت خود در اين بازار تجديد نظر کنند.
با توجه به اينکه قسمت عمده بازار جهاني  با مشکلات اقتصادي فراواني دست و پنجه نرم مي کنند اما شرکت هايي چون Iqua و BlueAnt Wireless با تاکيد بر توليد فناوري هاي نوين سعي در تثبيت قيمت هاي اوليه دارند.
همچنين با ورود تکنولوژي هاي جديد همچون ctive Noise Cancellation و بهبود عملکرد هدست هاي استريو انتظار مي رود، در سود دهي  بازار مونو هدست ها که بتدريج در حال انقراض هستند، تغييراتي ايجاد شود.
اشباع بازار، رکود اقتصادي و کاهش قيمت هدست هاي مجهز به بلوتوث از جمله چالشهاي اين بازار است که منجر به سرمايه گذاري فعالان کوچک و غير حرفه اي ناشناخته در بازارهاي موجود خواهد شد.
سازندگان معروف عرصه هدست ها ، با افزايش فروش به حفظ ميزان توليدات خود مي پردازند که اين اقدامات باعث کاهش قيمت فروش و افت سود دهي اين صنعت خواهد شد.
از سوي ديگر برخي معتقدند معرفي گوشي هاي پيشرفته هيچ تاثيري روي سود دهي بازار طي  12 تا 18 ماه آينده نخواهد داشت.
البته روند کاهش قيمت گوشي و احتمال خروج شرکت هاي سرمايه گذار از بازار اين سوال را مطرح مي کند که چه ميزان ثبات و پايداري را براي اين بازار تا 12 ماه آينده مي توان تخمين زد.
134/14/179

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا