امضاي قرارداد SLA همراه اول با پيمانکاران مراکز پيامک

به گزارش خبرنگار موبنا توافق نامه سطح خدمات (SLA) قراردادي است كه مابين سرويس دهنده و سرويس گيرنده منعقد مي شود تا امكان ارائه خدمات مناسب به صورت فراگير و برنامه ريزي شده به سرويس گيرنده انجام و حق و حقوق آن نيز در موارد مختلف ديده شود.
محمدحسين فلاح اصغري در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: تاکنون نيز سرويس دهي اپراتور اول داراي رده بندي بود و کنترل مي شد، چرا که عرضه سرويس بدون کنترل کيفيت امکان پذير نيست.
وي با تاکيد براينکه در سيستم هاي شبکه اپراتور اول اعم از سوييچ، راديو و مراکز پيامک، SLA رعايت مي شود ، افزود: رفع اشکالات شبکه براساس اين پارامترها صورت مي گيرد.
اما در زمان حاضر به دليل عدم انعقاد قرارداد SLA مابين مشترک و اپراتور در کشور ما، هزينه ارتباطي كه منجر به مكالمه نمي شود، از مشترك دريافت مي شود و تا ده روز گذشته نيز هزينه پيام هاي كوتاهي كه به دليل ضعف شبكه به مقصد نمي رسيد، از مشترك كسر مي شد.
تدوين آيين نامه SLA تلفن همراه يکي از مسائلي است که سبب مي شود سطح سرويس هاي ارائه شده در همه دسترسي هاي ارتباطي همچون تلفن همراه، تلفن ثابت و  ديتا تضمين شده باشد، اما اين مسئله در كشور ما بدرستي رعايت نمي شود.
کارشناسان معتقدند که با تدوين توافقنامه سطح خدمات (SLA) با مشترکان تلفن همراه ،عدم كيفيت شبكه موجب جريمه اپراتور خواهد شد.
طبق اين توافقنامه قوانين مابين اپراتور و مشترك نيز شفاف سازي شده و اپراتور بايد نسبت به سطح خدماتي كه به كاربران ارائه مي كند، پاسخگو باشد و مشترك نيز براي استفاده از آن سرويس تعهداتي را بپذيرد.
نظام مند كردن ارائه سرويس در جهت احقاق حقوق مشترك، يكي از وظايف دولت و مسئوليت حقوقي آن در قبال جامعه است و پيگردهاي قانوني و اختلافات بين اپراتور و مشترك، بايد برحسب اين قوانين مورد توجه قرار گيرد.
128/16/179

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا